Gå til innhold

MYHRE's vintertreff


Gjest JanM

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg inviterer til uformellt kaste- og eventuelt fisketreff igjen, etter modell av i fjor.

 

Denne gangen blir det enten like før jul eller i romjul. Travel tid for de fleste, men vi trenger å få beveget litt på juleflesket tenker jeg.

 

Sted: Vestby.

 

Send pm hvis du har lyst til å treffe likesinnede, utveksle erfaringer og kastekunnskap. Vi fyrer bål, og tar med mat og drikke. Det blir selvsagt mulighet for å prøve ulike stenger og liner også. Ta med det dere har, så skal jeg bringe endel av mitt. Hvis noen av dere ønsker å stå i vannet noen minutter, så er det mulig også, 1- og 2-hånds.

 

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dato: Søndag 13. desember, klokken 11-16.

 

Oppmøte, Vestby kirke, E6 avkjøring Vestby SYD, asfaltert parkeringsplass foran prestegården. Klokken 11. Kom presis.

 

Vel møtt!

 

Edit; foreløpig påmeldte: 10

 

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg på Jan. Kan ikke gå glipp av dette. Var med en gang før og det var veldig bra.

 

Bra det. Kan vi jobbe litt med håndleddsoverslaget, stikkefasen og bukten din der bak. Får den på plass du, så hiver du til verdens ende, du som kaster over fjorden allerede.

 

Noen teknikker dere andre som har meldt dere på gjerne vil gå i gjennom?

 

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ta detaljene på et kurs. Forhåpentlig om ikke så lenge. I tillegg til det du nevner må jeg jobbe mer med selve avleveringen. Jeg får sykt fart på snøret - katapulteffekten  ;) Det er bare å få kontroll på siste fasen. Jeg har en tendens til å akselerere for fort i siste fremkastet så det er lite å gå på på slutten. Må lære meg å skyve litt og ta med kroppen for å forlenge slaget. 

 

Gleder meg til vintertreffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Skulle gjerne vært med, men får det ikke til å passe i julestria...

Ser deg på onsdagen igjen tenker jeg. Tar med målebånd, noen skåler og litt stenger.

2 frafall treffet; vi er 8.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Farsken også... Du har ikke mulighet til og utsette dette en helg?

Beklager, jeg har allerede påmeldte, og da det også passer best inn i min egen kalender her, så må jeg nok holde på lørdag 17. april  :)

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Er lov og prøve.

Skal prøve så godt jeg kan og få presset inn dette..

Kan du skrive en korrekt liste over hva vi trenger av utstyr.?

En helt ordinær/typisk ørret og/eller sjøørretstang.

Flyt- eller intermediate, hel line eller klump.

1x, 2x fortom er passende.

Fluer: når vi nå er ute i april, bør du ha litt større variasjon i boksen, ha med noe smått også.

Eventuelt vadere.

Håv.

Mat og drikke.

Lagstelt med plass til 20 fiskere, kakkelovn, sauna, boblebad og minibar alle rettigheter.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...