Gå til innhold

[løst]Skal ha meg ny budsjettskjerm. Noen som har erfaring med denne?


Gjest Ulv

Anbefalte innlegg

Hva skal du bruke den til? Den er ikke optimal til fps spill. Men den duger. Bruttern har en lignende skjerm.

For den prisen er den digg uansett. Og spiller du poker, så er den en drøm  ;D  

Nei, tenkte å bruke den til alt annet en seriøs foto/film-redigering (innlysende) :)

Synes oppløsningen var spesiell :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplett.no kjørte et tilbud på BenQ 21,5" (1920x1080) LED-skjerm for noen dager siden og her sitter den ;D

Tilbudet var såpass gunstig at jeg slo til ;)

Effektbruk er oppgitt til hele 24 watt, noe som letter litt på samvittigheten rundt disse pvc/fluorkarbon-tider ;)

Ser ut som det blir litt kalibrering på meg i kveld, koselig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd den med litt hardcore gaming, noe tegn på etterslep?

Jeg hadde intet mindre enn en ti-timers Fallout 3-økt i går og etterslepet er minimalt.

Fargenene er sterke og svart er svart, ikke mørkegrått :)

Skjermen og ramma er matt uten noe som helst klistremerker eller unødvendig tekst. Minuset med ramma er at den kanskje er i overkant tykk til å brukes i flerskjermoppsett.

Kvinnfolket bestillte samme skjermen i forrige uke, bare i 24" i stedet for 21,5".

Alt i alt så anbefaler jeg denne. Sammenligner jeg "bang vs buck" så får denne 8/10 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Minimalt, men merkbart altså? :-\

Er ikke noe værre enn etterslep når man er i heftige dueller, først blir man frustrert over at man ikke treffer, så blir man enda mer frustrert over at det var skjermen som fucka opp ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimalt, men merkbart altså? :-\

Er ikke noe værre enn etterslep når man er i heftige dueller, først blir man frustrert over at man ikke treffer, så blir man enda mer frustrert over at det var skjermen som fucka opp ;D

Jeg kan selvfølgelig gå ned i kjelleren å hente CRT-skjermen "Trofast" for å sammenligne etterslep  ;D

Neida.. Jeg skriver at det er minimalt med etterslep så mener jeg at jeg ikke legger merke til det. ;)

Review av storebroren (24")

For fast motion and gaming tests, we connected the BenQ V2400 Eco LED monitor to a PlayStation 3 via HDMI. We were particularly impressed with the smooth motion during games and found no visible ghosting.

http://www.pcworld.idg.com.au/review/monitors/benq/v2400_eco/322090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Sitter med en 6 år gammel 19" Samsung CRT som takler 100hz i 1280 oppløsning, så alt jeg har prøvd av LCD, har vært skuffende så langt. Skal tenke litt mere på skjermen, men Samsung 2233RZ ser mere fristende ut siden den takler 120hz. Og den er selvsagt dyrere :(

Vet du hvilket panel det er på skjermen og hvem som har laget det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med en 6 år gammel 19" Samsung CRT som takler 100hz i 1280 oppløsning, så alt jeg har prøvd av LCD, har vært skuffende så langt. Skal tenke litt mere på skjermen, men Samsung 2233RZ ser mere fristende ut siden den takler 120hz. Og den er selvsagt dyrere :(

Vet du hvilket panel det er på skjermen og hvem som har laget det?

Er ikke sikker.. Eneste jeg vet at det er TN-panel og at skjermen er billig.. tenker ikke noe videre på det for å si det sånn ;D

Samsung 2233RZ: Må man ikke ha 3d-briller for at man skal kunne bruke "120hz" da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Ikke slik jeg har forstått det, skal da være tilgjengelig under vanlig bruk det? Er jo panelet som støtter det, ikke brillene

Er stor forskjell på hvem som lager TN-panelene og det kan variere hvem som er leverandør på samme modell også, er det som er så kjipt. Du vet aldri hva du får :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsung melder at de lanserer sin første skjerm med mulighet for visning i 3D. Modellen ved navn Syncmaster 2233RZ leveres med egne 3D-briller fra Nvidia.

Syncmaster 2233RZ (Klikk på bildet for full størrelse)

For å skape 3D-effekten bruker Samsung 120 Hz-teknologi som deles opp til to 60 Hz-bilder. Zalman har tidligere kommet med et liknende konsept, med deres Trimon ZM-M220W vi har testet.

http://www.hardware.no/artikler/3d-skjerm_fra_samsung/68950

Leste litt rundtomkring om panel på billigskjermer og fant ut at det ikke var store forskjellen mellom merkene i den prisklassen. ???

Blir vel som med alt annet billig hardware som masseproduseres. Same shit, different wrapping liksom  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Uten å ha studert det nøye, så sier denne tråden at det er mulig ihvertfall. Er for dyr uansett, viktigere å få glassfiberstanga på plass ;D

http://forums.legitreviews.com/about19198.html

Det med paneler, så er det et par år siden jeg leste om dette. Vurderte da også å gå over til LCD, så jeg leita på flere forum etter tips og råd. Fant ut at det varierte nok til å se forskjell under gaming, men mulig dette har forandret seg nå. Verden går jo framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...