Gå til innhold

cabelas til lett sjøørretfiske?


Anbefalte innlegg

Vurderer å lage en lett sjøørretstang til saltvannsfiske av en cabelas Traditional II, 9' #5. Tenker å montere den med en modifisert fullwells håndtak og fighting butt.

Noen som vet om disse emnene er egnet til det? Det ser jo ut som det er noen som har laget stenger av dem, fine var de også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å lage en lett sjøørretstang til saltvannsfiske av en cabelas Traditional II, 9' #5. Tenker å montere den med en modifisert fullwells håndtak og fighting butt.

Noen som vet om disse emnene er egnet til det? Det ser jo ut som det er noen som har laget stenger av dem, fine var de også!

hva slags aksjon er det på stanga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

for dere som kanske er litt mere sjøørret fiskere enn meg, jeg vil gjerne ha en line som har vekt nok til drive en streamer, børstemark, såvel ei loppe vil kunne gjøre det med en og samme stang er alt under # 7 uaktuellt, det har noe med at jeg bor i lofoten og plutselig er storseien der og den galoppen er gøy, ja morrore og!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar.

stangen skal komplettere 7eren ja, ikke konkurrere med den.

er litt usikker på om forskjellen mellom 6er og 7er er stor nok....hva tror dere med erfaring fra begge?

og dere som bruker 5ere og 6ere ettet sjøørret; hva slags snører bruker dere til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

har ikke målt eller sett så godt etter. tynn skytedel. går godt i vind. passer til mine scott stenger. billig og mere en godt nok til fiske i sjøen. gidder ikke å bruke så mye penger på liner i sjøen. blir slitt av sand og salt uansett. uansett line jeg har brukt i sjøen holder den max en sesong.derfor billige liner fra danmark eller orvis grenline på ebay til mellom 6-10 dollar.har kjøpt en del custom lagede spisser i forskjellige synkegrader til den. fungerer fint til mitt fiske i sjøen.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

de lamar linene ser  likedan ut som artisan, men annen farge.artisan har rustbrun skytedel og grå sinktip, mens lamar er blå og svart tip hvis jeg ikke tar feil. skulle ikke forundre meg att de kommer fra samme fabrikk.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nylig en Lamar sinktip #7 til g-tec´en. Den passa hvertfall ikke meg og min kasting. Syns den virka "spinkel", og nesten ikke forskjell på klump og skytedel. Dette var hvertfall ikke noe kastekanon-snøre, og ble temmelig fort tatt av vinden. Greide ikke helt å få dreisen på den. Får prøve den til #5 eller #6, kanskje lage klump av den.

Hvis Artisan-snørene er noenlunde som dan-tackel sine, så er det jo fint. Syns #7 intermediate snøret kasta veldig bra.

Ellers, noen som har prøvd John Norris sine? 5-10 pund stykket høres jo ikke helt feil ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

har kjøpt mine artisan hos piscator tackle, heter vel profish.dk nå. går bra med snøre i kl 6 til min scott 6. hele snøret ut uten for mye anstrengelse.

de var lys grå med svart tip før, nå er de rustrød med grå tip.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er stangdelene bestilt. Det ble #6 etter endel anbefalinger og litt fornuftig tenking. Så da er vinterprosjektet i boks.

Cabelas er jo rene godteributikken, men de er joggu rå på frakt! 45% av kjøpesummen er i overkant syns jeg. Men det glemmer man fort når varene kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...