Gå til innhold

Tips på bra "nybörjarälv" med lax och sjöörret


Sippvak

Anbefalte innlegg

Jag ger upp och skaffar tvåhandsspö! Jag är egentligen en inbiten enhandsfiskare som bara haft harr, örret och röye i blicken.

 

Nu har jag blivt hjärntvättad av andra :? och ska köpa tvåhandsutstyr...

Kan ni tipsa mig om någon bra älv i Norge för en tvåhandsamatör? Jag har blivit rekommenderad Orkla...

 

Tack!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke laksefisker, men hvis jeg skulle fisket laks ville jeg forsøkt mindre kjente elver på f.eks nordvestlandet, trøndelag eller nordover. Jeg har ingen konkrete tips, men de gangene jeg har vært i store lakseelver så har jeg hatt litt av samme følelse som når jeg fisker sjøørret i fjorden: mye folk, lite fisk, lite tegn til fisk osv. I små elver kan du se fisken og kanskje du finner en elv som ikke har så mange fiskere heller... Og det beste av alt, du slipper å kjøpe deg en tohånds :-). Bruk sjøørretstanga (klasse 7-8 kanskje).

 

-Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Ja, her på nordvestlandet er det mange smålakselver. Ofte mye fisk og lite folk. Du får alltid kjøpt kort på nærmeste kiosk/bensinstasjon. Absolutt å anbefale for en laksefisker. Men kjøp deg heller en enhånds som bånngjedda sier enn tohånds hvis du vil fiske på nordvestlandet i småelver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...