Gå til innhold

Hjelp til "foto-rookie"


Bo Mortensen

Anbefalte innlegg

Tenkte noen av dere kunne hjelpe meg!

Jeg skal fotografere minste-jenten min i helgen.

Bilder skal tages i ridehus med svært dårligt lys.

Hest og jente i dårligt lys. Ikke de beste betingelser for meg som bare kenner til auto-fotograferings-innstilling på kamera. :-[

Auto funker inte. Blir mørkt og uskarpt :(

Jeg har Canon 450D med Canon Zoom Lens EF-S 55-250mm eller Canon EFS 18-55mm. Ingen blitz annan enn kameraets egen.

Takker på forhånd :D

post-2374-13949873925914_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo lyssette med en vanlig lampe, sett hvitebalansen på kameraet til kunstlys, og ta bilde på vanlig måte. Utfordringen ligger selvsagt i få til et naturlig lys med en lyskilde fra en vanlig lyspære eller lyskaster. Noe av stemningen i stallen forsvinner vel hvis du trekker inn en 500 watts byggelampe .....  Men hvis du finner en kunstig belysning som fungere, og stiller iso til f. eks 800 og bruker stativ så er det ikke sikkert du trenger å tilføre så mye lys. men dette må du teste litt før du finner et oppsett som funker.

Dette bildet er tatt med lys fra en kontorlampe, innendørs uten bruk av blitz, på kvelden kun justert hvitebalansen på kameraet i forkant  til kustlys ( eos 350D) blender og lukker på auto, stilt til blender 11 for ønsket dybdeskarphet.

[attachimg=1]

Gisle

post-2382-13949873996835_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...