Gå til innhold

Eikanger 2010


Anbefalte innlegg

Vil bare dele noen fine øyeblikk med fluefiske i eikanger sist helg... Fikk min svigerfar på besøk så vi fisket Lørdag og søndag, svigers fikk årets første brunørret(bilde 1) i et brakkvann etter mange timer fiske i strømmen uten noe hugg på lørdag. Tilbake søndag 2 timer før floa var på topp og da hadde jeg flere napp og en som jeg hadde helt inn til land som med min flaks mistet. Når det ble fjære dro jeg opp til brakkvannet for å prøve lykken der og få varmen i fingrene igjen, hadde fisket i 15 min ringer svigers da han hadde fått en torsk på 1,5kilo i strømmen på fjære. Jeg fikk årets første ørret noen kast senere (bilde 2) og var litt skuffet at det ikke var en sølvblank en men kan vel ikke klage på en brunørret på akkurat halv kilo. Jeg bestemte meg for å prøve rundt på andre siden av vannet, en lang gåtur i vanskelig terreng med tett skog og fjellklatring. Siden det var fjære og veldig grundt trodde jeg at jeg hadde gitt meg ut på en bomtur når jeg fant steder man kunne få kastet litt. Så fant jeg en liten vik og klatret med og fikk akkurat fotfeste på en stein nede ved vannet. Første kast med den brune zonker ble det fulstendig stopp, etterfulgt av et skikkelig utras, etter ca 10 min kamp fikk jeg kjørt fisken hardt med en kratig fortom inn mot land, da fikk jeg se fisken for første gang og det jeg tror var en regnbuørret på godt over kiloen ble den helt vill og sprellet og gikk rett ned på bunnen mot en stor stein, det var det siste jeg så til fisken som klart og komme seg løs fluen. Igjen sto jeg skjelven igjen på den bratte berget og Bannet høyt.. ja ja tenkte jeg og kastet et kast til, et nytt hugg men ingen fast fisk. Da hadde vi fisket i 8 timer i strekk så jeg ruslet sur tilbake og dro hjem. Men jeg er tilbake neste helg, og mange kvelder etter så skal nok bli en av havets sølv i løpet av sesongen. 

post-3003-13949878007662_thumb.jpg

post-3003-13949878008995_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjur

Så kult å fiske med svigerfar da!

Min omgang med svigerfar omfatter alltid et eller annet å bære. Alltid skal han flytte noe tungt rundt omkring. Møbler, piano eller belegningstein. Jeg spyr av bæring!

Beklager OT, fin rapport Tom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...