Gå til innhold

Sjøørret fiske i Danmark?


Gjest Kasper

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har planer om å benytte påsken til fiske etter sjøørret med flue, jeg kunne godt tenke meg å gjøre dette i Danmark. Er det noen som har noen råd å gi meg om sted og om det i det hele tatt er bra sjøørret fiske på denne tiden da det er snakk om i starten av April. Steder å reise til utenfor Danmark er også aktuelt.

 

Hilsen

"Kasper"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kasper.

 

Havørred fiskeri i Danmark, finder du næppe bedre andet sted, og dit valg April er også godt nok,

Der er højsæson fra ca. 15.02 til 01.05.

 

Det jeg kender bedst er nordkysten på Sjælland fra Helsingør til Hundested, det er en strikning på ca. 6 mil. Men hele Østjylland er også godt, og der kan du supplerer kysten med mange gode åer.

Som vi ikke rigtig kan tilbyde på Sjælland da de fleste åer her er foreningsvand,

 

God tur, Loke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kasper

Hvis du skal til Danmark og fiske sjøørret så bør du helt klart dra til Bornholm .Jeg og Runar Kabbe har en årlig tur ned dit et fantastisk sted.

hilsen Ken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Loke

 

Befinner meg for tiden i Kgs. Lyngby nede i deilige Danmark, i forbindelse med mine studier. Ble fristet av å fiske litt sjø-ørret, men vet ikke helt hvor det er muligheder for å finne fisk.(Har heller aldri fisket i sjøen)

 

Kanskje du kunne være litt mere spesifik enn mellom Helsingør og Hundested... Finnes det noen linker på nettet over "hotte" steder.

 

Deilig å være norsk i Danmark...

 

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Loke

 

Befinner meg for tiden i Kgs. Lyngby nede i deilige Danmark' date=' i forbindelse med mine studier. Ble fristet av å fiske litt sjø-ørret, men vet ikke helt hvor det er muligheder for å finne fisk.(Har heller aldri fisket i sjøen)

 

Kanskje du kunne være litt mere spesifik enn mellom Helsingør og Hundested... Finnes det noen linker på nettet over "hotte" steder.

 

Deilig å være norsk i Danmark...

 

Erik[/quote']

 

Hei Erik.

 

Jeg fornemmer at du går på DTU. Men jeg kan også forsikre dig at det en dejligt at være Dansk i Norge, både dk og No, er nogle flinke folk, det er ikke som jer Sv, undskyld vi kan også godt lide jer. :oops: :oops: :oops:

 

Vedr. fiskesteder som jeg fisker på er meget få og det er ud fra at kende få steder, men kende dem godt, så her er hvor jeg går.

 

Smidstrup strand ( 6 km. fra Gilleleje på venstre side)

Hornbæk plantage ( 3 km. fra Hornbæk mod Helsingør)

Liseleje (ved Militær skydeterræn)

Nødebo huse ((mellem Liseleje og Hundested)

 

Er der modvind på Hornbæk plantage er der næsten medvind Nødebo huse.

 

Det var også mulig at vi kunne finde en dag og fiske, du behøver ikke at tænke på udstyr til kysten, det kan du låne af mig.

 

Hilsen Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte, :oops: hvis det er koldt og vandet nærmer sig omkring frusepunktet, så går havørreden op i fjordne, da de ikke tåler salten sammen med kulde, og så fisker jeg i Roskilde fjord eller i Vellerup vig i Isefjorden,

 

Hilsen Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ytterligere beskrivelse Loke :D

 

Skal hjem til Norge en tur i den kommende uke, så da skal fiskeudstyret bringes med. Må også binde opp noen fluer for sjøfiske, funker vel ikke med maur og vårflue-imitasjoner :roll:

 

Ville vært "sjov" å fiske sammen en gang. Skal ihverfall holde deg oppdatert på fremtidige fiskeforsøg.

 

Et lite spørgsmål til.

Hvad passer bedst stang i klasse #6 eller #8? (synk/flyt/intermediate)

 

Takk for hjelpen, gleder meg allerede. (Nå blir jo ikke ventetiden så lang til sommeren heller...)

 

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erik

.

jeg går med en Scott 9,5 ft. #7 eller Sage 9,0 ft. #6,

Forfang på 10 ft. 0,22mm.

 

og om foråret når der er Hornfisk, Sage 9,0 ft. #4

 

Fluer Red tag palm #6 -8

Magnus #6-8

Glimmerrejen #8

Tangloppe #10

 

Hilsen Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Nå er den første turen ved den danske kyst gjennomført. Resultat 3 sjø-ørreter, dog under minstemålet. Den største var 39 cm. Alle sammen blev tatt på Red tag palmer krok 8. :D

 

Fisket ved Kalundborg (Alsnæs Pynt). Hvorledes er der på nordkysten af Skjælland Loke? Fiske på Søndag?

 

Nå er jeg hekta på kystfiskeri :twisted:

 

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den første turen ved den danske kyst gjennomført. Resultat 3 sjø-ørreter' date=' dog under minstemålet. Den største var 39 cm. Alle sammen blev tatt på Red tag palmer krok 8. :D

 

Fisket ved Kalundborg (Alsnæs Pynt). Hvorledes er der på nordkysten af Skjælland Loke? Fiske på Søndag?

 

Nå er jeg hekta på kystfiskeri :twisted:

 

Erik[/quote']

 

Hei Erik.

 

Du har været på det meste brugte sted i Dk. de seneste år. der er helt fantastisk.

jeg glæder mig til at vise dig mit favorit sted, Smidstrupstrand, mellem Helsingør og Gilleleje, lige over for Kullen i Sverige. ( Kullen er de sydligste fjelde i sverige )

 

Men lørdag - Søndag er jeg på arbejde, jeg arbejder hveranden week-end

men alle ulige ugere holder jeg fri, så det kunne også være en hverdag. det kunne være hyggeligt.

 

Hilsen Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...