Gå til innhold

Sjøørret på smøla


per

Anbefalte innlegg

  • 10 måneder senere...

Har ikke fisket der selv men såg det stod noe om sjøørretfiske i det sisste bladet av jakt og fiske. Fin artikkel om dette fisket på smøla. Kjøp det et draft/sjøkart over området det er til stor hjelp. Det fåes kjøpt på alle bokhandlere kan hende de må bestille det opp. Til tidlig fisket er også termometer en viktig å bruke. 1 til 2 grader forskjell kan avgjøre fiskelykken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

.....jeg tar 2 uker ferie på smøla , drar nå på lørdag.

.....har fått tipse å prøve på joa brua, Vært der en gang i fjor og fikk kun under halvkilos SØ. (host perioden )

.....skal prøves svartvatten, og kongensvatten, rykter om store brunn ørreter. ;)

post-1310-13949846782616_thumb.jpg

post-1310-13949846783101_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

...niks det blei ikke SØ på smøla.

...men det blei Sei på 5kg. og en hel hau med makrell.

...så irriterende for nesten hver kast er det makrell som beit på hele tiden. Har også hvert og fisket på dype sammen med en som har gummi båt på smøla. Resultaten var torsk på 9-10 kg, sei 4 kg, hyse 6.1 kg. og selvfølgelig en hel gjeng med makrell på nesten over kilo på hver.. :evil:

... brunn ørreten er vel forbi om sommeren. Vår kan sikkert levere SØ og en del laks. Jeg har observert nesten hele smøla og nesten bare leopard bunn og masse vis av tangløper overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...niks det blei ikke SØ på smøla.

...men det blei Sei på 5kg. og en hel hau med makrell.

...så irriterende for nesten hver kast er det makrell som beit på hele tiden. Har også hvert og fisket på dype sammen med en som har gummi båt på smøla. Resultaten var torsk på 9-10 kg' date=' sei 4 kg, hyse 6.1 kg. og selvfølgelig en hel gjeng med makrell på nesten over kilo på hver.. :evil:

... brunn ørreten er vel forbi om sommeren. Vår kan sikkert levere SØ og en del laks. Jeg har observert nesten hele smøla og nesten bare leopard bunn og masse vis av tangløper overalt.[/quote']

 

:shock: Da har du nok ikke fiska på rett plass.....har snakket hjem noen ganger i det siste og det koker av stor SØ der nå... mange sier at det er mange år siden det har vært så mye SØ der..!

Og jeg vet hvor dem står!! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...niks det blei ikke SØ på smøla.

...men det blei Sei på 5kg. og en hel hau med makrell.

...så irriterende for nesten hver kast er det makrell som beit på hele tiden. Har også hvert og fisket på dype sammen med en som har gummi båt på smøla. Resultaten var torsk på 9-10 kg' date=' sei 4 kg, hyse 6.1 kg. og selvfølgelig en hel gjeng med makrell på nesten over kilo på hver.. :evil:

... brunn ørreten er vel forbi om sommeren. Vår kan sikkert levere SØ og en del laks. Jeg har observert nesten hele smøla og nesten bare leopard bunn og masse vis av tangløper overalt.[/quote']

 

:shock: Da har du nok ikke fiska på rett plass.....har snakket hjem noen ganger i det siste og det koker av stor SØ der nå... mange sier at det er mange år siden det har vært så mye SØ der..!

Og jeg vet hvor dem står!! 8)

 

 

 

....hhmmm Lars Roksvåg ....... Er du slektning til Svein og John B.Roksvåg på Smøla? Jeg har vært på Smøla for en uke siden. Men akkurrat rette plassen har jeg ikke peiling på hvor er. Har spurt de som bor der men selvfølgelig forteller dem ikke hvor. Kun bare han Kjell på bensin stasjon som tipset meg på Jøa brua. Og der fikk jeg bare en hel gjeng med makrell . Fikk nesten en på hvert kast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...niks det blei ikke SØ på smøla.

...men det blei Sei på 5kg. og en hel hau med makrell.

...så irriterende for nesten hver kast er det makrell som beit på hele tiden. Har også hvert og fisket på dype sammen med en som har gummi båt på smøla. Resultaten var torsk på 9-10 kg' date=' sei 4 kg, hyse 6.1 kg. og selvfølgelig en hel gjeng med makrell på nesten over kilo på hver.. :evil:

... brunn ørreten er vel forbi om sommeren. Vår kan sikkert levere SØ og en del laks. Jeg har observert nesten hele smøla og nesten bare leopard bunn og masse vis av tangløper overalt.[/quote']

 

:shock: Da har du nok ikke fiska på rett plass.....har snakket hjem noen ganger i det siste og det koker av stor SØ der nå... mange sier at det er mange år siden det har vært så mye SØ der..!

Og jeg vet hvor dem står!! 8)

 

 

 

....hhmmm Lars Roksvåg ....... Er du slektning til Svein og John B.Roksvåg på Smøla? Jeg har vært på Smøla for en uke siden. Men akkurrat rette plassen har jeg ikke peiling på hvor er. Har spurt de som bor der men selvfølgelig forteller dem ikke hvor. Kun bare han Kjell på bensin stasjon som tipset meg på Jøa brua. Og der fikk jeg bare en hel gjeng med makrell . Fikk nesten en på hvert kast.

 

;)

Nei er ikke i slekt med dem. Det er to forskjellige Roksvåg slekter der.

Nå er det best på Nordsia av Smøla! Hopen område er stappa med SØ nå.... Jøa brua er greit nok det, men ikke nå på denne tida.

På denne tida må du fiske nære elveoset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...