Gå til innhold

Dette var gøy!!!!


Fastfisk

Anbefalte innlegg

Har vært skikkelig survær på Sunnmøre den siste tida og dermed lite med fisking... Men gjennom disse sidene her har jeg lært litt om insekter, og at døgnflueimitasjoner hvertfall er noe man må ha i flueboksen :) Har faktisk blitt slik på tur nå at jeg er like opptatt av å se etter døgnfluer som jeg er av å se etter vak, hehe... Skulle vært biolog... Men tilbake til historien her, drittværet har jo selvfølgelig ikke bare vært negativt, for jeg har brukt tiden til å binde opp en del døgnflueimitasjoner...

 

I går derimot satt jeg på en kinarestaurant og forbannet det dårlige været, da plutselig sola tittet fram og temperaturen steg et par grader... Så jeg spiste opp i en fei og raste hjem og hentet fluestanga... 30 minutter seinere var jeg ved vannet... Fortsatt litt surt og kaldt, og svært beskjedent med vak og lite insekt... Nedtur, kunne dette gå bra da?

 

Så som lyn fra klar himmel krabbet det en liten døgnflue opp på en stein rett forran nesa på meg... (se bildet). Og forsyne meg, der var det et vak ca 15 meter rett ut fra der jeg sto... Jeg knytta på en døgnflueimitasjon (parachute) jeg hadde lagd dagen i forveien, krok # 14, og la flua forsiktig ut rett foran der det hadde vaket... Så var det bare å vente.......... :roll: Ingen ting skjedde, så jeg forsøkte å trekke flua forsiktig mot meg for å lage en liten krusing i overflata... BANG, der satt den gitt, en fin liten ørret på ca 300-400 gram (veide ikke :oops: )...

For en vanvittig god følelse gitt, og ingen ting slår selvfiska småørret på brødskiva til kvelds :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...