Gå til innhold

Hull i bellyboat


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

Gjest Henning

God dag gutter.Eg har ein bellyboat som er av duk utenpå og "badering"inni.Eg har fått hull i denne ganske mangen ganger.Er dette vanlig?At det blir hull i Bellyen?Har lappa med aquasure og det virker bra.Eg slepper ut lufta etter at eg har brukt den pga at lufta tar meir plass når ho blir varm(Vist du legger den i bilen når sola skiner)Ganske irriterende å gå heim pga hull i bellyen :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtlige hoftesjarker jeg har sett er lagd rundt konseptet med en oppblåsbar ring (av forskjellig materiale) kledd med yttertrekk (som oftest et cordura lignende materiale).

 

Det er ikke nødvendig å fylle farkosten slik at den blir steinhard, den flyter godt nok med litt mundre luft også ;)

 

Opplever du stadig vekk at selve belgen punkterer vill jeg ha kontrollert innersiden av trekket for skarpe kanter etter kutt og sømming i skjøter og evt fremmedlegemer som f.eks kvist. Du kan også med fordel forsøke å strekke forsiktig i belgen før du blåser den opp for å se om den evt er i oppløsning! Dårlige gummi og plastblandinger kan krakkelere med tiden og være særdeles omfindtlige for bevegelser (som høyt trykk i belgen kan medføre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Pomper du den veldig hard?Er det ein inner"badering"hos deg og?

 

Ganske så hardt fordi jeg er så feit og da slepper jeg å sitte så dypt i vannet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Denne belgen består av ein overdel og ein underdel som er "smelta"isamen.Denne smelten gjør att godset rundt skøyten er litt tynnere på ca ein halvmeter der med ryggen.Dette er sikkert ein prod feil,men det tok så lang tid før eg la merke til det at det er for seint å gjøre noe med dette nå.Eg har nett forsterka denne delen med aquasure,og venter i spenning på resultatet.Det er liksom rundt denne skøyten at det blir hull.Pomper ikkje båten knallhard,men eg har den ganske hard.Eg er heilt overbevist om att belgen skal tåle dette trykket eg bruker.Skal teste resuktatet av liminga no i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalle

Ta kontakt med leverandøren, mulig det er å få kjøpt ny innerslage. Fikk kjøpt meg to nye tuber på bellyen min til 380kr. Dette var etter at den hadde ligget max oppblåst i bilen som sto i sola, 1 meter revne i skjøten :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

kremt kremt. :oops: Det var det eg og gjorde dei to( :D ) første gangane eg ponga.Tok litt tid å sjønne ka som var galt laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...