Gå til innhold

Derfor kaster jeg ikke bedre....


Skævvens_Mann

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

elver som er så preget av mennesklig påvirkning, les kraftutbygger, forvaret og skogbruke så er mange fiskere påkrevd.....uten mengden med fiskere er det bortsett fra noen lokale røster som kan høres dersom negative inngrep vil bli utført........uten at det er flere fiskere her enn i andre elver hadde det lokalt blandt de handlende i Rena vært akkurat det samme hvordan det går med elva......Så Geir og Lars....dette har flere fasetter....

Jeg er litt over gjennomsnitlig kjent i vassdragene i Norge.......duverden, norge er skrint.....det er så få vassdrag som har evnen til å bli så god som rena, hvilket få i relevante styringsorganer forstår.....når elva ligger rett i nærheten av de mest menneskepopulerte områder må det bli som det er blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, denne har gått meg forbi....

Bra Skævvens!! Femtienjegogså, med samme yrke, kjerring og unger, liten plen, ekorn i trærne, medlidende naboer og slapp  musearm.... Dessuten var fluefiske bare noe en leste om i ABU katalogen da jeg var liten. Kjente ingen som kunne det, internett fantes ikke og ja..., det ble en dårlig start....

Derfor kaster vi ikke bedre!! Men, vi elsker det likevel.

Men, nå trenger vi ikke kaste så langt bestandig heller da...

Fisken står som regel på grunna, inntil myr og sivkanter, under overheng...ja, nær land. Det gjelder bare å ikke skremme den. Du har sikkert prøvd å fiske fra belly, da vet du hva jeg snakker om....

Fluefiske er 30% utstyr og teknikk,  50% kunnskap og 20% flaks  :)

;D ;D

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...