Gå til innhold
  • 0

Redusert til nybegynner med ny stang


ASA

Spørsmål

Hei,

Har fisket noen år, og føler jeg har kommet over den værste kneika når det gjelder kast og presentasjon med flue. Har i løpet av disse årene skaffet meg en del utstyr, bla stenger i forsjellige klasser og kvaliteter. bruker 6#, 7# og 8# i sjø og stort sett bare 5# i ferskvann og elv. Kaster uten problemer ut hele snøret med disse stengene og har etterhvert også fått litt dreisen på diverse spesialkast som roll, snake osv..

Forventningene var store da jeg bestemte meg for å spandere noen ekstra kroner på ny stang. En stang som var meningen å bli juvelen i samlingen. Gikk derfor til anskaffelse av en G-Loomis Eastfork 5#. Så langt den dyreste stanga i samlingen, og ifølge selger i butikk, ei nyyyydelig stang.

Etter 2 fisketurer har jeg problemer med å skjule skuffelsen.....klarer ikke å kaste med den!!!. det floker seg og presentasjonene blir elendige. Hvis jeg virkelig konsentrerer meg om hver eneste lille bevegelse går det litt bedre, men svært skjelden som bra som burde kreves. Har så langt bare prøvd med ett snøre, kan være at det er litt lett(?)

Har noen erfaringer med denne stangen, eller lignende problemstilling?

Jeg kjenner at stangen er stivere og har raskere aksjon....hvordan bør jeg legge om kastestilen for å få dette til å funke?

Stanga var dyr og skal få noen sjanser til, men kommer nok til å ha med billige gode alternativ på neste tur

Hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

×
×
  • Opprett ny...