Gå til innhold

Synk 4 til saltvannsfiske.


saatvedt

Anbefalte innlegg

Hei , skal ha meg ei line til synk-fiske i fjorden , (ikke dedikert line for trope-bruk) men for her hjemme i oslofjorden.

klasse 8 skal jeg bruke , men får ikke bestemmt meg om jeg skal gå for skyteklump eller hel line....

har kastet lite med klump men det jeg har prøvd på to-hånds har i allefall funka bra , så er det noen som irriterer seg over rasling i ringene når klumpen må sveives igjennom , som den gjerne må til tider.

Mastery uniform sink 4 fra SA har jeg titta på , samt shooting taper....

Hva bør jeg velge , jeg er tilhenger av snøre i vannet , og effektivt fiske , mest mulig.

Håper noen kan hjelpe....jeg kan alltisds prøve meg fram , men det koster jo en tusing for ei line , sånn røfft i allefall.

Om noen vet om tilbud på synk 4 liner , så tips gjerne,

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , skal ha meg ei line til synk-fiske i fjorden , (ikke dedikert line for trope-bruk) men for her hjemme i oslofjorden.

klasse 8 skal jeg bruke , men får ikke bestemmt meg om jeg skal gå for skyteklump eller hel line....

har kastet lite med klump men det jeg har prøvd på to-hånds har i allefall funka bra , så er det noen som irriterer seg over rasling i ringene når klumpen må sveives igjennom , som den gjerne må til tider.

Mastery uniform sink 4 fra SA har jeg titta på , samt shooting taper....

Hva bør jeg velge , jeg er tilhenger av snøre i vannet , og effektivt fiske , mest mulig.

Håper noen kan hjelpe....jeg kan alltisds prøve meg fram , men det koster jo en tusing for ei line , sånn røfft i allefall.

Om noen vet om tilbud på synk 4 liner , så tips gjerne,

Mvh Espen

Hva skal du fiske etter?

Jeg og Robban har i alle år brukt teeny t-200 og teeny t-300,men som Igor sier 40+ er en fin line.

Bruker mest synk 7 utgaven.

Hele liner er og foretrekkke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , skal ha meg ei line til synk-fiske i fjorden , (ikke dedikert line for trope-bruk) men for her hjemme i oslofjorden.

klasse 8 skal jeg bruke , men får ikke bestemmt meg om jeg skal gå for skyteklump eller hel line....

har kastet lite med klump men det jeg har prøvd på to-hånds har i allefall funka bra , så er det noen som irriterer seg over rasling i ringene når klumpen må sveives igjennom , som den gjerne må til tider.

Mastery uniform sink 4 fra SA har jeg titta på , samt shooting taper....

Hva bør jeg velge , jeg er tilhenger av snøre i vannet , og effektivt fiske , mest mulig.

Håper noen kan hjelpe....jeg kan alltisds prøve meg fram , men det koster jo en tusing for ei line , sånn røfft i allefall.

Om noen vet om tilbud på synk 4 liner , så tips gjerne,

Mvh Espen

Hva skal du fiske etter?

Jeg og Robban har i alle år brukt teeny t-200 og teeny t-300,men som Igor sier 40+ er en fin line.

Bruker mest synk 7 utgaven.

Hele liner er og foretrekkke.

å ja, glemte teeny t 200. den er knall og. har den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder striped bass og andre "tropeliner" hvordan oppfører disse seg når det er kaldt i vannet på sen høst og Vår...?

Tanken rundt resoneringen er å kjøpe noe brukbart første gangen , og slippe en masse å fylle skuffen med.

Takker for alle somengasjerer seg.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere anbefalt 40+ synk3

Det gjør jeg enda. Nå har jeg ikke noen stor erfaring med de andre linene. Det som jeg liker godt med 40+ i forhold til andre hel liner jeg har prøvd er at den tynne delen, altså skytelinen flyter. Det gjør at den blir veldig lett å ha med å gjøre under kasting.

Når klumpen er ute av toppringen er det bare å gi gass  ;)

Som nevnt i tidligere tråder så passer en Synk3 #7 ofte til en #8 stang. ( altså noe feil klassifisert )

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere anbefalt 40+ synk3

Det gjør jeg enda. Nå har jeg ikke noen stor erfaring med de andre linene. Det som jeg liker godt med 40+ i forhold til andre hel liner jeg har prøvd er at den tynne delen, altså skytelinen flyter. Det gjør at den blir veldig lett å ha med å gjøre under kasting.

Når klumpen er ute av toppringen er det bare å gi gass  ;)

Som nevnt i tidligere tråder så passer en Synk3 #7 ofte til en #8 stang. ( altså noe feil klassifisert )

Jan

Da kan det bli vanskelig å kjøpe ei line uten å prøve......Heller kanskje til striped bass.....fra før liker jeg veldig godt korte klumper , de er gode og kaste med....har ett intermidate airflo , ett helvete å håndtere...merkelig coating , virker som om lina klistrer seg til stangringene....det er helt nytt det også.

tanken på synk 3 eller 4 er for å ha ett snøre som går raskt ned , og man kan fiske noe dypere med  hurtige inntrekk og effektivt i forhold til venting.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem merke har denne 40+ betegnelsen ?

funker denne på store fluer , slik at trekkspill-effekten minimeres. ?

ser her at jeg sannsynligvis ender opp med en 3-4 liner før jeg får gjort opp en mening..

Ingen som emner synkeklump og skytesnøre er det beste valget ?

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det synk iv SA professional hos Prima villmark i går , bygger svært lite på spolen , og virker glatt...skal prøvefiskes snart....

starter med veldig kort fortom for ikke å få ett heng her....

Mvh Espen

ingen vits å fiske med lengre fortom enn 1,5 m når man bruker synkeline. hele poenget er å ha flua dpest mulig = kort fortom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Igor.... da er det neppe vits med tapering heller, dermed vil enspisspå en ca en meter med feks ,35 mono sikkertgjøre nytten,.

Handlapå salg og fått megflere gode liner nåpå ettersommern.

5 er line , guideline presentation( fantastisk  line)  

5 er line guideline 4cast

8 er i synk 4 sa pro

8 er i SA striped bass , så  får vi se hvordan de virker etterhvert.

synk 4 lina bygger omtrent ikkeno så der fikk jegikke fyllt opp spolen med backing nok , men det  får duge.

Venter på ett par Nautilus sneller som blir levert rundt jul,  dermed skal jegklaremegmed den gamle sth mr.pop fremtil da.

striped bass er lagtpå Lamson guru ,og tipper denne vil bli brukt mest.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...