Gå til innhold

Fersk sjøørretfisker trenger sårt tips!


Daniel Løvheim

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk :)!

Jeg er inne i min andre sesong som fluefisker, og har bare fisket brunørret. Tenkte jeg skulle ta å prøve meg på brunøørretens blanke bror no på høsten. Har veldig lite peiling på denne typen fiske, men har lært mye nyttig ved å lese andre tråder her inne.

det jeg luerer på er om noen har noen gode tips til sjøørretplasser i Bergensområde eller 2-3 timer tur unna ;D?

Jeg ber dere selvsagt ikke om å avsløre grumplassene deres, men hadde vært utrolig kjekt med noen tips om gode plasser!

Kan gjerne få de på PM  ;)

På forhånd takk folkens!

Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Du har plasser over alt.......se på kartet at det er gytebekker i nærheten.....prøv forskjellige streamere som fiskes i ulike hastigheter.....rekefluer er også sikre fluer....les om sjøørretfiske i mange av trådene her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heisann godtfolk :)!

Jeg er inne i min andre sesong som fluefisker, og har bare fisket brunørret. Tenkte jeg skulle ta å prøve meg på brunøørretens blanke bror no på høsten. Har veldig lite peiling på denne typen fiske, men har lært mye nyttig ved å lese andre tråder her inne.

det jeg luerer på er om noen har noen gode tips til sjøørretplasser i Bergensområde eller 2-3 timer tur unna ;D?

Jeg ber dere selvsagt ikke om å avsløre grumplassene deres, men hadde vært utrolig kjekt med noen tips om gode plasser!

Kan gjerne få de på PM  ;)

På forhånd takk folkens!

Daniel

Jeg har vært i arnavågen, en perfekt plass der med marbakke og sandbunn men ikke fått noe der. Også eikangervågen, veldig fint der bare fått SØ i brakkvannet der men er en lovende plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kikk på google maps, se deg ut noen odder, holmer og skjær å prøv deg frem. SØ er ikke den vanskeligste fisken å finne ;D Min erfaring er at inne på strender så får man bare gytefisk på høsten, har vel noe med at det er begrensa med byttedyr inne på strender på denne tiden..

Correct me if im wrong anyone?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har selv hatt litt lykke i brakkvannsområdet ved Nordåsvatnet. Er ikke så kjent ute på Askøy og Sotra og er student uten bil så er litt lettere med ved Nordås.

Har selv fått tips om strendene ved Kyrkjetangen og Skjoldebukta, i tillegg til ute ved Straume. Tenkte meg faktisk ut nå i helgen. ( ser ut som om det kan bli en av de få dagene man ikke regner eller blåser bort denne høsten i Bergen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes plenti av SØ plasser i bergen ! som sagt, se på kart. finnes gratis kart over alt på nette. sjøl har eg funnet en perle av en plass og alltids fått sjøørret der og aldri sett en eneste fisker der noen gang. men arna, trengereid, vaksdal, straume, eikangervåg osv har og bra SØ fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute ved Kyrkjetangen i dag, men ble men en liten SØ og en fiskekompis av meg var med og mistet en som bestemte seg for å bore seg ned i alle blåskjellene som er der. Morsomste med turen var en torsk på 4-5kg som svømte rundt bena på oss, ble ikke skremt og ville ikke bite heller:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Dolvheim :)

Viss du følger med litt på Nordås tråden som ligger under " Sør og Vestlandet " Så prøver me og legge ut litt rapporter og fiskemetoder der inne, og når det kommer til fiske i desse dager, så e brakkvatn fint og fiske i, så viss du finner områder der de e ein del av det, så kan du få mange flotte dager :)

Prøv også og finn områder med strøm og ikkje berre tenk flyt eller intermidiet, tenk synk også :) Inntrekkene kan også varieres i alt frå sakte sakte til fullsprut :)

Eg har sjølv tatt masse fin fisk i Nordåsen i den siste perioden, og sjølv om ikkje fisken e den største alltid, så e dette ein flott plass og fiske Sø og andre saltvannstyper i :) Ellers så har du fått mange gode forslag om gode plasser, så det e berre til og komme seg ut, og være tollmodig og flytte seg masse, så vil du tilslutt finne fisken ;)

JonnyS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...