Gå til innhold

Raymond sin lille stygge byggetråd


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

Syntes egentlig ikke det var så fint jeg da, men så lenge Raymond er fornøyd er det samme hva jeg syntes  ;D

De ble litt vel fremtredende, hadde ikke gått an å tonet de noe ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest storfemti

Var ikke planlagt at fugene skulle bli synbar, men jeg tror som Staffan sier at de blir borte etter et par dagers bruk. Usikkerheten til meg er fasongen på håndtaket, vet ikke hvor fornøyd jeg er med den. Må uansett finpusse litt først, så kanskje jeg gjør et par små forandringer da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Pusset du ikke vekk kloren? Skal ikke ha så hvite skjøter

Pusset forsiktig, men det er limet som gjør at det ble hvite skjøter. Ser nå at jeg skulle ha tynnet ut limet en del, men det ble ikke så værst tross alt. Tipper det ikke vises etter et par turer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Limet er fra Bostik, ble kremgult og knallhard etter herding. La på en tynn stripe i frykt for akkurat dette, men jeg tror jeg skulle ha tynnet det ut litt først. Fatter'n har også brukt pu trelim når han lagde en trebåt for mange år siden, der også ble limet kremgult og knallhardt. Så jeg må ha vært uheldig med valg av lim?

Skal lime på korka idag, så blir det surring og plassering av guider for alle penga de neste dagene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Da er korka iallefall limt på og alt er gjort klar til surring. Gjorde en liten forandring på korka, pusset litt ekstra ned mot WC'en og gjorde avrundinga helt mot WC litt mere avrundet. Bilder kommer etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Stangen er ferdigsurret og klar for lakkering, gikk rimelig kjapt egentlig. Ble gjort unna på en kveld med div pauser pg.a skikkelig tresmak i rævva, ser nå at en skikkelig stol og arbeidsbenk er et must. Blir liksom ikke det samme med kjøkkenbordet, bråk blir det også. Ikke populært med masse nylontråder og verktøy liggende overalt.. :o

Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder av surringene før jeg legger på første strøk med epoxy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Seff var kameraet tom for strøm, så ingen bilder av surringene. Er satt på lading, så det kommer bilder imorgen, men da med et tynt lag lakk over seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Måtte slipe bort et par støvkorn med fint vannslipepapir og klarte selvsagt å rive opp litt av surretråden, virker som at jeg må gjøre om et par surringer >:(

Ellers så det greit ut, blandet i 1/3 med Aceton i epoxyen og det var egentlig en suksess. Epoxyen trengte inn i tråden og ikke noe ising noen steder, men det ble en liten skår i gleden at jeg klarte å rive opp tråden :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest storfemti

På tide med en liten oppdatering kanskje..? :rolleyes:

Først ut en Diamondback Classic Trout 8'9 3/4

IMG.jpg

IMG_5546.jpg

IMG_5522.jpg

IMG_5594.jpg

Diamondback Classic Trout 9' 4/5. Epoxyen ble ikke bra på denne, men stanga er fullt brukanes. Vurderer å strippe den ned og gjøre alt på nytt, men har 4 nye stenger som må surres først. Beklager for crappy bilder :-\

ferdig.jpg

ferdig_2.jpg

kork.jpg

Stenger som skal surres utover vinteren:

Diamondback Classic Trout 8' 3/4 2-delt

Diamondback Classic Trout 8'2 2/3 3-delt

Diamondback Classic Trout 8'6 4/5 3-delt

Winston B2x 9' 9 4-delt

Bilder kommer etterhvert jeg blir ferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest storfemti

På tide med en liten kjapp oppdatering..

Første stang ut er en Diamondback Classic Trout 8' 3/4 2-delt, er ferdig med kork og snellefeste. Fikk feil toppring og winding check, så ny er på vei over dammen. Har bestemt at denne blir sort hele veien; sort snellefeste og treinnlegg, winding check i dark nickel silver, sorte ringer og alt toppet med surringer i sort silke. Vil prøve båtlakk for første gang på dette prosjektet og etter å ha prøvd noen prøvesurringer, kan dette bli bra :D

Har også fått inn en 8'3 6/7 3-delt yellowglass fra Mike McFarland, den blir vel gjort ferdig etter den over. Merkelig nok bestilte jeg en i 8', men klager ikke over de ekstra tommene ;D

Lista over andre uferdige prosjekter så langt, er som følger:

Diamondback CT 8'6 4/5, 3-delt

McFarland Classic 9' 4, 4-delt

Winston WT 8'6 5, 3-delt (må gjøres om igjen)

Winston B2x 9' 9, 4-delt

Ja, har altfor mange stenger, så se ikke bort ifra at en del av disse dukker opp på bruktmarkedet etterhvert :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...