Gå til innhold

Ny rakett-line til Sage xi2


saatvedt

Anbefalte innlegg

Hei , jeg ønsker meg ei line som er lett å kaste langt med , fortrinnsvis overhåndskast , flyt/synk 1 eller ren flyt.....

ev slow intermidate.....

Tenker da på sjøørret med bruk av en sage xi2 klasse 6#

Sett for meg disse linene , men har vanskelig for å skille på disse ,da jeg ikke har prøvd outbound , og prøvd de andre på anfre stenger/demoer etc.

De aktuelle er :

Guideline bullett ( flyt)

Guideline coastal slow intermidate.

Rio Outbound....

Alle snørene er tenkt kjøpt i samme lineklasse som stanga . altså klasse 6 , jeg trenger derfor anbefalinger på hvem av disse snørene som vil passe best , og kanskje hvorfor.....

Har tilgode å prøve coastal på ei stang det snøret ikke passer godt med , på en annen side kan flyt funke finfint til sjøørett fiske sammen med polyleadere , men da selvsagt også ha sine begrensninger.

Hvordan er outbound sett opp mot coastal lina ?  ev Bullet som er en ren flytversjon , sist men ikke minst , noen som har prøvd linene over på nevnte stang ? håper på å høre erfaringer.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys. Kanllstang!

Har Xi2 #7 og bruker Guideline Coastal slow intermidate, veldig bra combo som anbefales. Er dog også spent på det nye snøret til SA, Nordic.

Edit: Når du har GC Slow int så er flyt helt overflødig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sage stanga kan du male hvit og bruke som blindestokk, kjøp deg en Scott X2s med Texture Costal Express.

Ferdig,Finito. ;)

Marius

Texture er jo reine piggtråden...... ;D ;D

Neida , den er jævla bra , men det er sikkert både outbound og coastal også......

skal høre med bjørnar om han har en demoline liggende i klasse 6..... tipper outbound på klasse 6 på xi blir helt greit , mtp hvor stiv stanga kjennes ut uten line , det har i midlertid forbauset meg nå , flere enn en gang , hvor gode og langtkastende slike realtivt raske/stive stenger kan være , bare plina er riktig , og det er faretruende lett å være ute å kjøre også , dersom man velger feil line , for tung,lett etc....for meg virker det som om stenger med moderate aksjoner er mer altspisende når det gjelder liner....

Coastal er nok det snøret jeg kan j¨kastet med på flest stenger , og likt utrolig godt hver eneste gang.

tror også coastal snøret er litt rimligere enn rio sitt , men sum a summarum er det ikke der man ryker...., viktigere å bli fornøyd med valget....

Jeg vil ha få blindsleng , og flua i vannet istedenfor i lufta.....

Enevolds1 , du vet at texture( mixture) ;Dcoastal fra SA ikke vokser på trær på nåværende tidspungt i samtlige lineklasser.... :D

Jævla god kombo du har der Enevolds1 , faretruende go kastemaskin....

Mvh Espen

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rio har også kommet med ett nytt snøre som heter clouser , noe lengere klump enn outbound , ser veldig spennede ut , sikkert ett salig helvete å få tak i.....

Fairpoint(rioimportøren)er vel ikke den som saler å rir samme dagen...... 8)

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde Bullet line på en Reaction 10 fot 7 på lørdag. Du blir sikkert ikke klokere av det Espen, men lina var veldig bra. Det ble benyttet en 7er line.

Nå må sies at Reaction stanga også var bra!

Har du prøvd Pounch lina? Er også veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde også reaction 10 ft 7# med påsittende line , var slett ikke værts , men noe skjelving i stangtuppen , som jeg ikke fant igjen på rs/coastal komboen.....

kan kanskje ikke tilskrives snøret-

Skulle egentlig kjøpe en xi 2 i dag , men gjort litt for dårlig research i forkant , så fant ut at den ikke hadde fightingbutt , dermed ble det ikke noe av , allikevel er disse 7 er linene interessante , jeg har jo flere stenger jeg kan bruke de på-.

Henta en rio hoover outbound i dag som demoline jeg skal avgårde å teste nå hvert øyeblikk.....spent..!!

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig kjøpe en xi 2 i dag , men gjort litt for dårlig research i forkant , så fant ut at den ikke hadde fightingbutt , dermed ble det ikke noe av , allikevel er disse 7 er linene interessante , jeg har jo flere stenger jeg kan bruke de på-.

Sikker på det? Du snakker om 690-4 xi2? Mener at den kommer med fightingbutt  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , det gjør jeg , kom visst både med og uten , dette var versjonen med nickelsølv snellefeste og treinnlegg i festet , altså ingenting jeg vil dunke i fjæresteina....

På bakgrunn at jeg trpodde xi2 var en ren saltvanns serie , og at 5 #xi3 har butt ,. tok jeg det for god fisk at denne og hadde det....

Var ikke vanskeligere enn å bare la vær å kjøpe den.

andre stenger( inkl xi2/3 som kan være aktuelle inn i fremtiden , er gl lpxeRS  6 eller 7 , samt Scott x2S klasse 6/7 , og s4s klasse 6/7 ( med / menes begge rene klasser.)

Har uansett slett ingen hast med noe ny stang , da jeg har en ganske ny , bare innsett at snørevalget på hurtige stenger er helt avgjørende for hovrdan stanga oppfører seg.

som Enevolds1 sier , x2s/ Coastal/texture var en jævla god kombo , dette er ett Grain snøre.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå er det vel min tur til å bidra i snørevalget ditt som du gjorde med z-axisen min  ;)

jeg har Xi2 i #7 ( Råååå stang forresten for de som ikke vet det) og bruker fourty pluss extreme distance snøret  i fast/int men en klasse lettere da dette er tungt snøre, det er som hånd i hanske sammen og jeg er ganske dårlig til å kaste men dette går så det suser og lett å kaste med er det, lader så å si med en gang...

håper dette hjelper LITT iallefall  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , det gjør jeg , kom visst både med og uten , dette var versjonen med nickelsølv snellefeste og treinnlegg i festet , altså ingenting jeg vil dunke i fjæresteina....

På bakgrunn at jeg trpodde xi2 var en ren saltvanns serie , og at 5 #xi3 har butt ,. tok jeg det for god fisk at denne og hadde det....

Var ikke vanskeligere enn å bare la vær å kjøpe den.

andre stenger( inkl xi2/3 som kan være aktuelle inn i fremtiden , er gl lpxeRS  6 eller 7 , samt Scott x2S klasse 6/7 , og s4s klasse 6/7 ( med / menes begge rene klasser.)

Har uansett slett ingen hast med noe ny stang , da jeg har en ganske ny , bare innsett at snørevalget på hurtige stenger er helt avgjørende for hovrdan stanga oppfører seg.

som Enevolds1 sier , x2s/ Coastal/texture var en jævla god kombo , dette er ett Grain snøre.

Mvh Espen

Kom den med dette fra fabrikk, eller er dette en blanks som har blitt satt sammen av en eller annen bygger? Har til gode å se noe slikt komme fra fabrikk og i butikkhyllene. Men du hadde kanskje avtale om å kjøpe privat siden du når har gått bort i fra stangen? Når det gjelder Lpxe RS så er det en fin nybegynnerstang, men en brøytepinne som ikke fortjener å nevnes i denne sammenheng  :-\ Liker du xi2 så kommer nok RS til kort. Men det er også to vidt forskjellige prisklasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI Lars.....

Stanga er for salg hos Nordisk så den er nok originalbygget , gidder ikke bryetmed å modifisere snellefestet , da sitter jeg på gjerdet litt å titter , ingen hast , har jo vt2 som er ei fin stang , denne er også ganske ny-

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Prøvde Outbound kl7# i dag på vt2 ern , stanga kunne nok vært en del stivere , men denne går avgårde så det suser , enten en klasse ned på snøret eller stivere stang , så hadde matchen blitt god....

syntes coastal fra GL er /slår over noe roligere , outbounden blir veldig vass , skal sies at jeg testa med garnbit og ikke flue , så det kan ha litt å si , fortommen var også bare 6-7 ft.

syntes 800+ er nok for flueliner , så det gjelder å bli fornøyd , er redd jeg kjøper ett coastal gitt.....da i slow intermidate , da jeg har hele rekka med synkeliner fra synk 1 i SA serien.

ES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig kjøpe en xi 2 i dag , men gjort litt for dårlig research i forkant , så fant ut at den ikke hadde fightingbutt , dermed ble det ikke noe av , allikevel er disse 7 er linene interessante , jeg har jo flere stenger jeg kan bruke de på-.

Sikker på det? Du snakker om 690-4 xi2? Mener at den kommer med fightingbutt  :o

Levert både med nickelsølv snellefeste med treinnlegg og annen versjon med butt.

denne stanga var selvsagtmed treinnlegg , den var på salg hos Nordisk.....

(står der enda) Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, da lærte jeg meg noe nytt i dag også. Godt vi har dette forumet  ;D

Har ikke sett denne utgaven tidligere, men mye rart av custombyggere på andre siden av dammen. Men skjønner godt du ikke gidder å bygge den om, så da er det bare å bero :) Er vel en grunn til at de hadde akkurat den igjen, men kan være en fin ørretstang til viddefiske hvor man ofte opplever litt vind :)

PS: Sorry for OT  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig kjøpe en xi 2 i dag , men gjort litt for dårlig research i forkant , så fant ut at den ikke hadde fightingbutt , dermed ble det ikke noe av , allikevel er disse 7 er linene interessante , jeg har jo flere stenger jeg kan bruke de på-.

Sikker på det? Du snakker om 690-4 xi2? Mener at den kommer med fightingbutt  :o

Levert både med nickelsølv snellefeste med treinnlegg og annen versjon med butt.

denne stanga var selvsagtmed treinnlegg , den var på salg hos Nordisk.....

(står der enda) Mvh Espen

Snodig! Jeg har aldri sett Xi2 med noe annet enn aluminiumsfeste og butt. Det er jo en ren saltvannsserie. Da må den være spesialbygget for en eller annen VIP.  ;D

Eller kanskje en annen "Heger spesial". Jeg vurderer å selge min Xi2 690-4 daa jeg mener den er totalt uegnet som ørretstang... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...