Gå til innhold

Slow eller fast?


Andreas L

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter nytt SØ-snøre. Skal sitte på en Scott E2 9'6'' #6.

Lurte på å prøve GL Coastal, men er usikker på om fast eller slow intermediate er å foretrekke som allroundsnøre? Binder de fleste fluene ufortynga..............

Andre forslag med flytende skyteline og intermediate klump?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her må jeg si at fast int er mye bedre enn slow, mener nå jeg ;D

problemet som slow int har er at når du trenger å komme litt dypere så tar det en evighet, mens man kan alltid fiske et hurtigere synk line "grunnere". hvis du skjønner hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet som slow int har er at når du trenger å komme litt dypere så tar det en evighet, mens man kan alltid fiske et hurtigere synk line "grunnere". hvis du skjønner hva jeg mener :)

Det var akkurat dette jeg lurte litt på......Hvor slow er slow ved praktisk fiske? Tar gjerne mot flere innspill.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket så og si hele fjordårets sesong med fast intermediate (med unntak av enkelte biotoper hvor S3 måtte på). Er som Igor sier; Lett å fiske en fast int som en vanlig int. Er ikke stort som skiller, men når det kommer til å få lina ned i vannlagene så er fast glimrende. Et bedre allroundsnøre i mine øyne. Men hva gjelder flytende skyteline så liker jeg ikke det da jeg mister kontakt med synkedelen, spesielt i urolig vann, så jeg ville sett på en helsynk line, feks. nye til SA for Nordiske forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Jeg har kjørt med slow int i to sesonger og er fornøyd med alle egenskapene, særlig kast, men av og til føler jeg at den blir mer en "hover" line og det frustrerer meg hver gang jeg vil litt dypere. Jeg har i år kjøpt meg fast int for å teste og jeg har mer trua på den rent fiskemessig. Den er litt mer allround får jeg for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket så og si hele fjordårets sesong med fast intermediate (med unntak av enkelte biotoper hvor S3 måtte på). Er som Igor sier; Lett å fiske en fast int som en vanlig int. Er ikke stort som skiller, men når det kommer til å få lina ned i vannlagene så er fast glimrende. Et bedre allroundsnøre i mine øyne. Men hva gjelder flytende skyteline så liker jeg ikke det da jeg mister kontakt med synkedelen, spesielt i urolig vann, så jeg ville sett på en helsynk line, feks. nye til SA for Nordiske forhold.

Absolutt enig med dette. Bruker sjølv Airflo 40+ fast intermidiet line heile året, men har alltid med S3 og flyt. Men på grunne partier så funke denne lina heilt kjempe + viss du skal litt dypere så gjør fast intermidiet jobben okey, skal du då dypere, så bør du sette på ei synkeline :)

For min del så har eg aldri hatt problem med flytende skyteline, føler eg at eg mister kontakt med synkdelen, så stikker eg berre stang tuppen litt under vann og kontakten er der igjen. Betre kontakt når fisken tar, får du også :)

JonnyS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...