Gå til innhold

Scott x2s 9#---linevekt


saatvedt

Anbefalte innlegg

Hei , har gått til innkjøp av en slik stang ,  til Laks og tropefiske.

Må kjøpe inn liner til denne , derav en tropisk line , og i allefall ei flyt/hoover line til bruk her hjemme.

Har mest lyst på Rio Outbound , problemet er at vekta på de første 9,15 m er avgjørende , og ikke det som alltid står oppgitt på wf merkingen , derfor lurer jeg på om noen har hatt hell med ett snøre til akkurat denne stanga og klassen , og kunne utdype dette litt.

har prøvd med coastal wf7# fast int. , blir for lett , får ikke med bunndelen i stanga her....

Coastal er ei god line , og kan selvsagt kjøpe denne i klasse 9 også ,men hadde ei outbound line til test på klasse 7 for litt siden , den gikk noe jævlig rett og slett.....

Derfor vekket denne lina oppsikt..... oppgitt til 24 gram , men dette er målt på lengere frontline enn de første 9,15 meterne ,dermed blir det ikke helt riktig i forhold til andre liner....

Problemet er at svært få sitter med demoliner i klasse 9 , forståelig nok.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bent , cortland har jeg aldri prøvd.... er dette glassline kamuflert ?

Hvor finne s det ett utvalg av cortland liner , hadde vært greit å titts på før kjøp av andre ting....

hvor lang er klumpen på denne ?

Lina skal også benyttes i saltvann.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Hei Bent , cortland har jeg aldri prøvd.... er dette glassline kamuflert ?

Hvor finne s det ett utvalg av cortland liner , hadde vært greit å titts på før kjøp av andre ting....

hvor lang er klumpen på denne ?

Lina skal også benyttes i saltvann.

Mvh Espen

hei espen!

linene finner du på www.stillwaterflyshop.com, det var der jeg kjøpte min classic clear camo glassline. klumpen er 9,15meter, cortlands rockettaper profil. synes den gikk som ei kule på min 6er. fikk anbefalt av tony p på forumet om å gå opp en klasse på den lina. han har sage xi2 i 6. x2s er ganske lik den. på scott e2 i 7 passer 7er line perfekt. skyller altid utstyret etter sjøbruk saltvansbestandig eller ikke.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal det prøves liner i kveld , om været løyer litt , Outbound klasse 7 er testet i dag , det wobbler litt sideveis med mye line ute , jeg og brama brama var ute å kastet i dag med outbound kl 7 , svarer fint og drar avgårde , men skal man holde en del mer enn klumpen i lufta , blir det fort vibrasjoner/ forplantninger i den tynne skytelina....

Vi var vel enige om at ryggen i stanga kommer enda mer med med noen få gram til ( 2-4 gram tipper jeg.....)

så her må vi rett og slett bare prøve videre......

Lars...... pakk sekken ;D  vi sees i kveldingen.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at SA tropiske liner er veldig bra. Holdbare og lite minne. Har brukt SA Bonefish #8 på og SA Tarpon #10 på henholdsvis Winston BIIMX i de lineklasser som står på stanga er merket for. Har gått ned til #7ersnøret også, da stanga knakk uten problemer. Uten å ha testa Scott'n så vil jeg driste meg til å tro at amerikanske saltvannsserier likner hverandre i aksjonen(bløt tupp). De fleste amerikanere jeg har møtt på i syden liker dog å gå opp en snøreklasse, men det handler mer om at de er dårlige til å kaste enn at det passer stanga bedre.

Om du vil ha noen skikkelig billige tropeliner, evt. reserveline så er http://www.tacklebargains.co.uk/acatalog/Tropical_Saltwater_Fly_Lines.html verdt en titt..

Har brukt to Airfloliner; Permit Cleartip interm. taper og en vanlig standard Saltwater Bonefish som fungerer aldeles utmerket, og det til ca 150 spenn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en rull med flaggline Espen det funker som bare det  ;D ;D

;D ;D Ser amfibi har slike i camo farge..... oliven, tror ikke noen av mone sneller rommer såpass med flaggline at det holder til kastinga di i allefall......

Hvis vi brenner tuppen og knekkern dobbelt , surrer med tråd og zap a gap , får vi ei line som ikke bare er godt kamuflert , synkegraden øker med bruken , og tenk hvor godt det hele vil spenne imot på spey,...... ;D ;D

mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders , må nesten spørre deg , sitter nå med flagglina , det ble noen utfordringer.....

pt1) det går bare 4 meter line på snella.......

pt2) Det er særs vanskelig å få tredd på Roman Moster minicon loop som jeg må ha på for å feste fortommen.... hvordan løser vi dette ? :-\

diametern på line er 7 millimeter , og roman moser løkka er bare en millimeter , nå har jeg prøvd alt annet enn blyantspisser-.....

Mvh Espen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...