Gå til innhold

Vedlikehold vadere og vadesko


Fluejoakim

Anbefalte innlegg

Gjest bmathies

skylles etter bruk i saltvann. det er stort sett det eneste jeg gjør. impregnering sånn ca etter hver sesong. vask i maskin med omo collour på 30 grader tørke innsiden først så vrenge til rettsiden og spraye på med simms revivex mens buksa er våt. tørk den med varm føner til den er helt tørr. fungerer godt for meg.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan den ikke bare lufttørke ? hvorfor jeg spør er fordi jeg har påført revivex på jakka mi , og lot den henge til tørk ute bare..... så ser jeg på etiketten når det hele har tørka at den kan tørkes i trommel.....

blir resultatet dårligere med lufttørk enn trommel ( tenker da på varmen som påføres ved trommeltørk)

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Kan den ikke bare lufttørke ? hvorfor jeg spør er fordi jeg har påført revivex på jakka mi , og lot den henge til tørk ute bare..... så ser jeg på etiketten når det hele har tørka at den kan tørkes i trommel.....

blir resultatet dårligere med lufttørk enn trommel ( tenker da på varmen som påføres ved trommeltørk)

Mvh Espen

simms anbefaller føner ihvertfall, aktiverer vist revivexen bedre med mere varme. tørketrommel går sikkert bra, men ikke med bukser, da varmen ødelegger neoprenesokken. de anbefaller ikke lufttørk.  video  om hvordan du skal gjøre det ligger på www.simmsfishing.com

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...