Gå til innhold

Svingen" Enningdalselva


pistus

Anbefalte innlegg

Jag har varit i Berbydelen men inte i Svingen...det som är lite trist är att på den "fångst-börs-tavla" uppe i Berby så står det inte heller längre var fisken blir tatt....har inte hört hur den delen av elva har fungerat i år heller...men de dygnskorten som säljs gäller väl både berbydelen och svingen så det är ju bara pröva sig;)

Stefan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har varit i Berbydelen men inte i Svingen...det som är lite trist är att på den "fångst-börs-tavla" uppe i Berby så står det inte heller längre var fisken blir tatt....har inte hört hur den delen av elva har fungerat i år heller...men de dygnskorten som säljs gäller väl både berbydelen och svingen så det är ju bara pröva sig;)

Stefan

Nu ljög jag;) Svingen kostar visst 100 kr..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du köpt på Gilstedts här i Halden eller hos någon gubbe uppe i Enningdalen...tror Gilsteds är öppet fram till 14 i dag...?? Har inte fiskat det Svingen sträckan...det är mitt första "lax-år"...har varit upp 4 ggr ca 4 tim åt gången men har inte fått upp någon ännu....ser flera laxar var gång men är tydligen inte fiskare nog till att få upp fiskjäveln...men bara skrik till om du har lust att fiska uppe här så kanske vi kan ta tur, har en kompis som visat mig älven så jag kan säkert tipsa dig lite grann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bor i "gamle butikken", altsa de som driver campingplassen selger kort. Var på trappa til generasjonen over, som bodde der før og skravlet litt om elv og kort. De selger ikke kort hvis du ikke har fiskeravgifta betalt!

Vi prøvde litt på brekket der elva begynner, men målet var jo BØ på tørflue.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...