Gå til innhold

Treungen, Telemark.


motard

Anbefalte innlegg

Er jo ikke så langt til Felle derfra da, og der skal det vel være noen brukbare fiskevann uten at jeg har full oversikt. Dersom du er avhengig av å få fisk, så er det bare å fiske i elva fra Treungen og sørover, det koker av småfisk. I tillegg kan du vel kanskje forsøke deg på Gautefall i et av vanna der. Er jo sikkert mulighet for å få pen fisk der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Nissedalsheia har jo flere grom vann med stor ørret, Beritsvann f.eks. Kort vei fra treungen er det også. Mye bra på Gautefallheia også  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fleire gode vatn i området. på kjykjebygdheia er det ein del gode vatn som berisvatn,breilivatn og holmvatn.

men eg ville nok å reist til fjone og tatt turen til fjalestadgrenda ,der er det nokon veldig gode vatn..

andre  plasser er heimdalsheia. der er det au nokon middels gode vatn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har utallige timer i den elva der, Motard, og den største fisken jeg har fått der noen gang har vært rett i underkant av halvkiloen. Har dog sett noe større, men stort sett er alle på størrelsen rundt 150 g. Som jeg skrev tidligere.. Felle og Gautefallheia er bedre tips dersom man er ute etter større fisk. Det finnes også mange bra vann i området, men endel av de er sårbare for fisking, så man må leite litt selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv fisket disse elvene i goe 25 år og min største landa fisk er på 1,3 kg for type 20 år siden... sluk... ellers er det som anders sier, 150 g i snitt. men det finnes plasser der snittet går opp mot hele 250g :) godt str er herlig relativt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...