Gå til innhold

Solbriller + briller..


Gary

Anbefalte innlegg

- For oss som er avhengige av briller har det kommet et nytt alternativ fra Polaroid i år  - Solbriller som brukes utenpå de daglige brillene. Selv bruker jeg progressive glass, og jeg har ikke engang prøvd å finne ut hva skikkelige solbriller med progressive glass koster.. Stakk innom optikeren i dag, og ble positivt overrasket - fant akkurat det jeg trengte til fiskebruk. Polaroidbriller med god sidebeskyttelse med "sidevindu", stenger med nakkestrikk. 100% UV400-beskyttelse, 2-lags ripebeskyttelse, 2-lags "impact"beskyttelse, i alt 9 lag. Optikeren hadde disse i to farger, sotet og brun. Valgte de brune glassene, som ga et forholdsvis lyst bilde.

Utformingen gir rom for variasjoner i hvilke briller du har under, og for meg er passformet utmerket.

Pris hos min ellers dyre optiker:  kr. 495,- ...og i (for) mine øyne er de kule nok i massevis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Brillene er av merket Polaroid (Polaroid Eyewear) og du kan se på disse her:

http://polaroideyewear.com/en/Collection/productdetail.aspx?id=4112

Mine briller er varianten med "sidevindu" og nakkestropp. Som nevnt kjøpte jeg disse hos lokal optiker - Knut Skrede AS Ur og optikk, 3800 Bø i Telemark. Antar at flere optikere fører disse brillene.

Syns disse funker langt bedre enn de polaroid "clip-on"-glassene jeg kjøpte i fjor, og de skjermer godt for fluer ute av kurs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, dette skal sjekkes. Til opplysning så koster polariserte briller med progressive glass omtrent det samme som ei Loomis stang med snelle. Sjekket med min lokale optiker for et par år siden.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret Gtary skal a mæ en tur til Bø snart  :)

BjørnarF fikk bytta glass på pilotbrilla mi med polarisert glass men de e ikke gode likevel.

Sammenligna de med fiskebriller i ei elv å klarte nesten ikke å se fisken bytta så til vanlige briller å holdt fiskebrillen foran å så all fisken som var der. Fikk en aha opplevelse da å bruker brillen bare når æ kjører  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

BjørnarF, jeg gjorde det samme i fjor. Helt topp. 1 par vanlige briller, og et par polaroid med min styrke til 2000 kr. Genialt spør du meg. Foruten at jeg nå har mistet mine polaroid. Så må inn en omgang til. Dævern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BjørnarF, jeg gjorde det samme i fjor. Helt topp. 1 par vanlige briller, og et par polaroid med min styrke til 2000 kr. Genialt spør du meg. Foruten at jeg nå har mistet mine polaroid. Så må inn en omgang til. Dævern.

- Sikkert en god og overkommelig løsning for mange, men tipper prisnivået tar litt av for de av oss som bruker progressive brilleglass. Og fiskebriller som brukes røft og kanskje ødelegges eller mistes bør helst kunne byttes ut uten at det føles som et ran, synes nå jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venter på levering av Oakley polariserte progressive briller. Jeg ble lei av å velge mellom linser med tilhørende bra avstandssyn eller droppe linsene for å slippe lesebriller i chestpacke for å knyte på flua. Det betyr at mine Action Optics supre polaristerte blir arbeidsledige til jeg velger å kikke inn i laseren en gang i framtiden.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...