Gå til innhold

Numedalslågen


leifa

Anbefalte innlegg

Bladde litt tilbake, og så det. Same procedure as last year. Absolutt på høy tid nå at de går vekk fra navnet "kulturhistorisk" en gang for alle. Hva med ordet "bryggematauk? Hva gjør de med all fisken egentlig? Selger de den? De kan vel ikke ete opp alt det der egenhendig? Nyttig om noen av dem hadde kommet inn her og svart på tiltale. Kanskje er det vi som blir svar skyldig, hva vet jeg?

Et steg i riktig retning er kvotene som er innført, aller viktigst kanskje maks 7 fisk pr. sesong. Det er vel muligens satt et lavere tak nå også for disse gutta nevnt, uten at jeg har det i hodet i skrivende stund. Men det fremstår vel tydelig at det burde vært ytterligere innskjerpet.

Var forresten nede en tur på onsdag/torsdag, mest for å teste ut liner og kombinasjoner, noe fungerte bra, noe dårlig, 170 kubikk og fisken stanger nede. Personlig er jeg fornøyd jeg, om jeg får med meg en laks i løpet av sesong, på de få turene jeg har tid til, som fluefisker er bare det å stå i elva og kose seg med kastingen langt på vei nok. Kontakt eller en fight eller to holder det også.

Ser ut som om jeg kan få en mulighet midt juli igjen, Leif, så du kan jo henge med, men bare om vannstanden osv. har vært rett.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare ferie frem til 16 juli her på hytta på Ble Jan så det blir kanskje litt tidilig? Så reiser jeg til Bardu en uke den 22

Men jeg har tenkt på at jeg skulle hatt en tur med deg i elva for jeg må inrømme at fluefiske etter laks ikke er min sterkeste side og at til tider så blir fluestanga byttet ut med sluk  :rolleyes: Men så klassifiser jeg meg dog som ørretfisker og da  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forbanna latterlig...

Sjekk ut fangstene til mr Bjørn Brathagen så ser du at han alene har over 3 sider flåtefangst.

Tipper disse "forvalterene" selger denne fangsten til restauranter med stooor profitt.

Dette ender med tragedie, og "forvalterene" hyler og skriker om at det er stangfiskerene som har skylda.

Kutt ut det tradisjonelle fisket, del inn i fler soner i lågen og skru opp prisene.

Jeg betaler gjerne det tredobbelte for å fiske i brufoss hvis det er tilsvarende mengder laks i hølene som i trøndelagselvene.

Nå sitter jeg på et pent lite vald i orkla og skriver dette, fisk over alt og limit på en fisk om dagen slik det skal være.

Kontrasten til lågen er stor, hvor mange hadde reist hit hvis de visste at 70% av laksen ble igjen i garnene til grunneierene lengre ned?

Tror masse svensker og dansker hadde spart seg for 6 timers ekstra biltur og heller foraøkt lågen hvis det var tilsvarende fiske der nede.

Jaja, skitt fiske folkens.. Nå skal jeg ut og kaste litt på de 4 laksene som var oppe på brekket mens jeg skrev dette:)

God sommer mr Brathagen, håper du faller og slår deg på flåta di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...