Gå til innhold

Tverrelva og Kvibyelva (Alta)


JørgenAnd

Anbefalte innlegg

Vet ikke va bunndyrfaunaen er for noe  ;D

Men av innsekter er det ikke så mye. Husker ikke helt va jeg observerte sist. skal dit idag.

Mener å huske at det var noen hvite små insekter som lå på vannet

Noen som kan si hvordan man skal fiske når man står i en kulp, 3 store fisk hopper på tur. å de hopper HØYT.

Noen tips, prøvde litt forskjellig. Ikke mye som var interessant for dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

stor fisk som hopper høyt hopper  høyt fordi de hevder revir, bruker "kroppsspråket" for å hevde reviret sitt ovenfor inntrengere eller ta revir.....vi kan kalle det for adferdsvak.

Jeg er en av dem som stiller meg spørsmål hvorfor så få av fluefiskere som har kommet til de seneste 10 - 15 årene viser intersse nok til å sette seg inn i biotopen de er ved...en tesil  [attachimg=1] som de kan bruke å undersøke hva som kommer til å skje der de er....fantastisk redskap til å samle opp bunndyr med.

Finnmark har vært varm denne sommeren, varmen har skapt ganske heftige klekkinger tidelig på sesongen. Vil tro at det vil skje endel klekkinger når august kommer og dagene blir kortere, da hovedsaklig av vårfluer.... det burde vel også være mulighet for sverminger av Bibio pomanae  [attachimg=1] framover på gode dager..... vet du hvor varmt vannet er......?

post-0-13949888764809_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...