Gå til innhold

Steffen Brothers S-Glass, McFarland The Spruce Creek Dry Fly


Bjørn-Tore Holvik

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å surfer litt rundt på jakt etter glassfiber til et av mine vinterprosjekt. så lurte jeg på om det er noen som har prøvd 8`3 5-6 og eller 8`6 5-6 Steffen Brother S-Glass som kan gi meg noe info om disse? er også tilbøyelig til å titte på andre merker men jeg ønsker noe rundt 8 fot som bærer et 5er snøre og som ikke skal være alt for "slaksete"

Har også stor tro på McFarland The Spruce Creek Dry Fly noen med erfaringer på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo fått med meg den ventetiden og den masingen som må gjøres for å få det du har betalt for så tror jeg kommer til å gå for steffenbrothers denne runden. :)

Er det en grunn til å ikke velge 4 delt? endrer aksjonen noe seg etter hvor mange deler den er i?

Jeg tenker jeg tar med en 9`5-6 4 delt karbon blank i samme runde også :D

Tusen takk for svar gutter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Finnes andre måter å skaffe stenger fra McFarland på, bl.a gjennom GrayWolf/Shane Gray. Usikker på om han leverer blanks, men jeg mener å ha sett at han har gjort det tidligere. Mike lager noen utrolige stenger, bare så jævla kjipt at servicen til utenlandske kunder ikke står i stil >:(

Andre alternativer kan være Kabuto, Larry Kenney, T&T Heirloom, Scott F2, Paddock, CTS og de nye Diamondback stengene (skal være gode, men er litt skeptisk på de..). Skal du ha deg ferdig stang, anbefaler jeg deg å ikke kjøpe det direkte fra Steffenbros, men av andre custombyggere. Finishen til Mark står ikke i stil med stengene for å si det sånn, Graywolf og Leiderman er flere hakk bedre der til et par hundre dollar mere

Men kjenner jeg deg rett BT, så vil du ha noe som er stivere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes andre måter å skaffe stenger fra McFarland på, bl.a gjennom GrayWolf/Shane Gray. Usikker på om han leverer blanks, men jeg mener å ha sett at han har gjort det tidligere. Mike lager noen utrolige stenger, bare så jævla kjipt at servicen til utenlandske kunder ikke står i stil >:(

Andre alternativer kan være Kabuto, Larry Kenney, T&T Heirloom, Scott F2, Paddock, CTS og de nye Diamondback stengene (skal være gode, men er litt skeptisk på de..). Skal du ha deg ferdig stang, anbefaler jeg deg å ikke kjøpe det direkte fra Steffenbros, men av andre custombyggere. Finishen til Mark står ikke i stil med stengene for å si det sånn, Graywolf og Leiderman er flere hakk bedre der til et par hundre dollar mere

Men kjenner jeg deg rett BT, så vil du ha noe som er stivere?

Jeg skal surre sammen selv var planen. det blir sikker ikke så vakkert de første stengene men jeg skal begynne med en sjøørretstang så over på glass etter det.

Dimondback har jeg en 8`#5 fra sigve :)

Jeg er ikke på jakt etter noe stive greier nei, blir den for myk går jeg bare ned en klasse på snøret så blir det ofte fint som snus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Send en mail til Kabuto og GrayWolf og hør om de kan skaffe deg noen blanks. Kabuto sine stenger er veldig pene og ikke minst veldig gode, nesten gjennomsiktig hvit. Sjekk den store glassfibertråden og se de siste bildene fra Christian :)

Jeg ville også ha gått for 3-delt om du vil ha den litt strammere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shane Gray, Graywolf Rods, har jeg bare gode erfaringer med. Bestilte en stang av han forrige uke, sa den måtte være ferdig til jeg skal til Bosnia i september. Han sa null problem og satte i gang umiddelbart. Holdt meg løpende oppdatert hele veien. En fantastisk hyggelig og ikke minst dyktig fyr. Han lagde en Graywolf "McFarland Spruce Creek" til meg.

Nydelig stang, nydelig arbeid og raskt levert. Han selger også blanks, det var i iallefall det han sa til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shane Gray, Graywolf Rods, har jeg bare gode erfaringer med. Bestilte en stang av han forrige uke, sa den måtte være ferdig til jeg skal til Bosnia i september. Han sa null problem og satte i gang umiddelbart. Holdt meg løpende oppdatert hele veien. En fantastisk hyggelig og ikke minst dyktig fyr. Han lagde en Graywolf "McFarland Spruce Creek" til meg.

Nydelig stang, nydelig arbeid og raskt levert. Han selger også blanks, det var i iallefall det han sa til meg.

Hva er prisen på slik herlighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...