Gå til innhold

Winston B3X #8'


Anbefalte innlegg

Er det rom for litt objektivitet rundt min helt kliss nye stang?

Winston B3X #8 9'.

Jeg prøver meg, til tross for at de fleste av dere som leser dessverre, ja dessverre, aldri får gleden av å gå inn i en velassortert fluefiskebutikk å kjenne på en slik èn :(

Nå finnes det bøtter og spann med meget gode stenger på markedet...de aller fleste kan man fange fisk på å få dekket sine behov.

jeg velger likevel å se på mitt saltvannsfiske som minst like lekent og berikende for kropp og sjel som ørretfiske skal være.

Skal ikke være slitsomt...å kaste en #8 9' med tunge klumper er langt far virkeligheten min med ørretfiske, og jeg har dristet meg til å kjøpe stenger opp til #7....men ikke stive og superraske #7 stenger, fordi de avviker for mye fra harmonien i hodet g håndleddet mitt.

Nå har jeg eid og fisket en del med Orvis Helios #8 9' mid flex...solgte den ifjor, fordi jeg kjøpte meg en Winston B2X #8 9'...fordi det gitt mange rykter om hvor bra den stangen var/er. Og den er helt fantastisk for en ørretfisker å benytte seg av til sjøfiske, fordi man føler ikke den store overgangen kasteteknisk og følelsesmessig.

Så kommer Winston med nytt produkt, som skal være hakket vassere, tvers gjennom.

Og det er akkurat hva den er, nye B#X #8 9'...akkurat som mine #6 og #7 full wells B3X'er....de overlapper hverandre fenomenalt riktig, liker du den ene stangen så får du tårer i øynene av likheten i neste klasse.

Jeg er for subjektiv til å bli tatt helt på alvor, men må bare si èn ting til;

Håper jeg får fisket/ kastet med Winston B3X resten av livet...ihvertfall disse stengene med full wells til sjøbruk.

De begynner å kaste med en eneste gang, slipper å vente til hele klumpen er ute å skal lade dekelskapet....til og med de store tunge fluene som vanligvis henger og slenger litt i løse luften før hele klumpen lader stangen dypt nok til noe velbehag, er ikke noe uting på denne stangen med bare få meter utenfor ringene.

Og hvor den silkemykt skyter avgårde...den er rask, men ikke veldig stiv...veldig jevn, og passer godt de linene jeg nå har prøvd å fiske lyr med (veldig gøy forresten :))

Arflo Clear Rigde Fast intermediate #7/8

Airflo 40+ Synk 3 #7.....lader stang enkelt med disse linene.

Det viktigste for meg når jeg skal søke tyngre stenger er kort og godt en følelse av livlighet men raskhet i stang.

Denne har mer av begge enn sin fenomenale forgjenger B2X #8 9'.

Er dette kanskje verdens bester og tryggeste #8 9' kjøp??

Mulig det dere :) :)

Er heldig å ha en mindre subjektiv fiskekompis i CR..som også bestilte slik stang gjennom meg.

Han er ikke nedpå....ikke i nærheten, og han har ennå ikke like kul snelle som meg på.. :)

post-1338-13949889631034_thumb.jpg

post-1338-13949889631409_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg får prøvekastet stangen en gang  :)

er fare for at ønskelista til jul blir kort  ;)

Alle skal få :)

Selvsagt unner jeg alle som bor i nærheten å få kastet med stangen....(ja, de andre også).

Blue Charm; ja, det begeistret enormt det du skrev. Viser at de treffer spiker på hode i hele serien...og det er ikke ofte man kjenner igjen, uansett merke/produsent.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser og høres flott ut. Men et grønt Winston merke på en grå Orvis balje :o Er nesten som å sette et Landrover merke over Suzuki merket på Swift`en.

Winston burde lage grønne langmyke baljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...