Gå til innhold

Området mellom Fagerheim og Hardangerjøkulen??


Anbefalte innlegg

Dette er første innlegget mitt på denne siden. Vil først si at dette er den beste siden jeg har besøkt. Veldig seriøst og bra fra både brukere og administratorer :P

 

Det jeg lurer på er om det er noen som har vært i området innenfor Krækja, -mot jøkulen, i år? Hadde vært fint å få en pekepinn på hvordan forholdene er der.

Var der for noen år siden og da var det heller lite aktivitet. Vi fikk to mellomstore (400-500g). Dette var i det store vannet som renner ut i Krækja. I år har vi kanskje tenkt oss videre innover til de tre vannene vi så på kartet. De ligger etter hverandre i en dal som går opp mot jøkulen. Hvis noen har prøvd der er jeg interessert i å høre hvordan det gikk.

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi var fire stk som dro innover fra Halne. Været var elendig, sterk vind og kaldt. Vi fikk ingenting i Drageidfjorden men fikk tips av noen som kom med kano om at det hadde vært litt å få i vannene innenfor.

Neste vann ble Vesle Istjørn. Forholdene var vanskelige og spinner var det eneste jeg klarte å komme i kontakt med fisk på. På formiddagen etter fikk jeg en småpen finprikket ørret på 420 g. Været var bedre denne dagen så en av turkameratene og meg bestemte oss for å ta en tur for å prøve i Finnsbergvatnet. Der fikk vi bra med fisk, men den var begredelig tynn. Min største veide ikke mer enn 450 g, selv om den var drøye 40 cm. Vi fikk fire slike til og alle var i samme kondisjon. De hadde forresten ikke kunnet gyte i fjor høst så det var "gammel rogn" i rognposen på fisken. Kameraten min fikk en på 650 g, også denne var veldig slank. Vi fikk alle fiskene på klinkhammer.

På veien tilbake gikk vi på 7 villrein i et skar. Avstanden var ca 400 m.

Snakket lenge med en "kjentmann" den siste morgenen. Fikk vite masse om både fiske, villrein og rovfugl i området.

Flotte naturopplevelser selv om fisket var dårlig (pga vært). Neste tur til hardangervidda blir nok noe lenger sør.

post-794-13949845673861_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...