Gå til innhold

Snellefester for saltvannstenger


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

Spurte en custom snellefestemaker om han hadde noen fester for saltvannsbruk med fighting butt, men fikk som svar at det var det dårlig med. Fikk derimot en oppfordring om å komme med noen ideer jeg ville ha på et snellefeste, så skulle han se på saken. Tenker da på både utseende og funksjonalitet

Så da må jeg spørre de som er erfarne sjøfiskere, hva savner/liker du med festene dere bruker og hvordan vil du at et feste skal se ut?

Vennligst seriøse svar ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best Struble U-15HF eller Struble U-15HG... går ut i fra at det er en #7'er eller? HF er favoritten  :)

Veier lite, tåler mye juling og har praktisk feste for krok (noe begge har.) Er blandt de mest populære snelllefestene til saltvann  :) passer til FB15 butt

http://www.anglersworkshop.net/rod-building/reel-seats/fly/struble-u15hf-aluminum-uplocking-fly-seats.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en helios stang. Så hvis du tar en titt på denne: http://www.google.no/search?tbm=isch&hl=no&source=hp&biw=1439&bih=696&q=orvis+helios+fighting+but&gbv=2&oq=orvis+helios+fighting+but&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=15062l21749l0l21965l29l29l3l18l20l0l123l724l7.1l8l0

Så ser du det andre bilde. Dette synes jeg er et fantastisk snellefeste. Og butten er knallbra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Skjønner at div eksisterende snellefester er bra, men det var mersom ikke det jeg var på utkikk etter :)

Denne fyren er veldig flink til å lage snellefester, på høyde med både Struble og REC vil jeg si. Så å få han til å kopiere noe, blir ikke aktuelt. Så hvor er fantasien deres guttær? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja si det Raymond... er vel stor sett funksjon og slitestyrke jeg er ute etter på en salt stang.

spørs jo litt hva slags stil det skal være på stanga - men kunne jeg valgt fritt ville jeg nok først og fremst ville hatt et snellefeste laget av titan - perfekt materiale for saltvannsbruk.

En salt versjon av noe som dette snellefestet fra Ari Hart men med butt, gjerne den "flate typen" man får på S4'en

helst et med HA og et med SØ motiv  :) liker spesielt strammeskruen til snella på dette festet og den "matte finishen".

Evt. noe som var laget for å matche snella som skal på stanga hadde jo også vært kult  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes de her var meget fine Raymond.. Liker ikke disse karbon greiene. Syntes de ser billige ut.. Liker også litt bling gjærne med åpninger inn til klingen hvor man også har mulighet til og tre inn egne innlegg... Butt syntes jeg er greit og ha på sjøørretstenger så det må være en mulighet..

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...