Gå til innhold

KrazyFlash


persa

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Boobies mest på stillevannsfiske med intermediate klar line og booby som attraktor plassert på øverste opphenger gjerne med små nymfer, spidere ol på midt opphenger og spissen. I strømmende vann med tyngre line ,booby på spissen med nymfer på opphengere, også her fungerer den som et visuelt attraktorpunkt for fisken pluss at den kan holde nymfer litt oppav bunnen ifht bunnapp med nymferiggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du fisker på stille vann er fisket da fra båt/ kano, i tilfelle liggende i ro, drivende eller med noe bevegelse/ (lav) fart?

 

Har et Scierra synkesnøre med 2m flytende tupp, husker ikke betegnelse, som jeg har tenkt kan passe bra til fiske fra kanoen. Snøret er dessverre helt ubrukelig til å kaste med men kanskje det kan brukes sammen med en Boobie i enden av fortomen og opphengere?

 

GeirB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan sikkert bruke kano med synkeline etter med boobyrigg, langsom fart og samtidig kontakt med line tror jeg kan gi resultat. Ellers kan du fiske både drivende og oppankret, tror poenget er kontakt med line og litt bevegelse i booby-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...