Gå til innhold

Kostnad stangbygging


Gjest ppp

Anbefalte innlegg

Det har kommet flere forslag på hvordan en kan unngå toll /tull, men det glemte jeg :-\

Bestilte div.  fra 3 leverandører, her kommer info og ettertanke

Ble fristet til å kjøpe et stangemne til USD 199,99. Med frakt kr. 200,- og avgift og moms kr. 357,- ble det kr. 1.785

Snellefeste, styrering, kork.....                                  frakt kr. 118,- og avgift og moms kr. 277,- ble det kr. 1.030

Snake Brand, de tok USD 3,60 i frakt men på esken sto det 6,15  :) (ikke fortolling kr. 120,- eller moms)     kr.   194

Som dere ser: En "gammel" grønn stang på billigsalg kommer på 3.000 uten stangtrekk og rør.

PS! Har ikke kjøpt for å spare penger men for å bygge stang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Blir ikke så mye dyrere å bestille stangemnet i norge fant jeg ut. Gikk på Nordisk for å høre prisen på sage one stangemne og jeg kunne spart fantastiske 300 kroner ved å bestille det fra billigste butikk jeg fant i USA. (porto og moms inkl.)

Så lenge den lokale sjappa fører merket så kommer nok jeg til å oppsøke dem. Jeg synes i tillegg det er greiere å ta turen innom Lysaker hvis jeg knekker stanga. Ikke minst så støtter jeg opp om en butikk jeg setter umåtelig stor pris på og som jeg hadde blitt utrolig trist om forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg ikke lengre bygger carbon lengre. Prisforskjellen er minimal og den som eventuelt sitter i andre enden klarer ikke forstå hvordan det kan ha seg at stangen blir så dyr. Uansett så lønner det seg å kjøpe guider og kork i bulk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...