Gå til innhold

CTS Affinity 7'6", klass 0 - Hemgjort myggspö!


Anbefalte innlegg

Den här klingan har legat länge, och nu har jag äntligen tagit mig tid att bygga klart den.

Det är ett CTS Affinity One, 7'6'', klass 0. En riktig nolla, vek som spaghetti, med en tunn och lätt klinga.

För att inte påverka aktionen har jag strävat efter en minimal vikt på klingan, och endast lagt ett lager utspädd epoxilack på ringarna, därav den synliga räfflingen. Linföraren är den minsta Recoil-ringen. Egentligen hade silke varit ännu tunnare, men nylon känns lite sportigare. Hanholken har ingen lindning, eftersom CTS tillverkar sina klingor med förstärkta holkar.

Handtaget är ett ventilerat grepp för att låta klingan flexa hela vägen ner i handen och ge spöt ett strippat utseende. Skeleton är tillverkat i titan av min vän Anders Schagerström/Reelmaker.

Färdig vikt på spöt är 36 gram. Rullen är en Cortland CRI 2100, den minsta och sötaste i Catskill-serien.

IMG_1089.jpg

IMG_1088.jpg

IMG_1097.jpg

IMG_1092.jpg

IMG_1107.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Lekkert Christian, morsom vri på korkhandtaget, men jeg hadde personlig lagt på et tynt, tynt lag epoxy til. Tror neppe det utgjør store forskjellen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...