Gå til innhold

Ørretfiske i Vestfold - et forsøk på å samle informasjon


Fæskarn

Anbefalte innlegg

Sikkert mange med meg om å ikke være lommekjent i Vestfold men med et ønske om å komme seg ut på fisketur etter ørreten. Men hvordan går fram? Nå begynner tiden for tørrfiske :)

-Noen som har tips om områder/vann som kan være fine å fiske i?

-Hvordan er det med salg av fiskekort etc? Finnes det et felles fiskekort for flere vann i et område som man kan bruke i flere vann?

- Hvordan har fisket fortont seg for dere som har kommet igang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fikk to små pinner på Merkedammen forrige helg. De tok på en liten cdc-mygg.

Skal ut noen dager til uka, kan prøve å komme med en rapport da. Blir min første tur for å oppdage vestfold.

Henning

Grattis... "Fisk er fisk" :) Hadde vært spennende å høre om du får noe der oppe da framover.. Fortsatt tidlig.... Hvor kjøpte du fiskekort?

Lykke til med fisket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute en tur idag, øvre del av Dalelva (Svarstad)som ble besøkt. Fikk 2 små på nymfe, veldig lite overflate aktivitet så høyt oppe. Første gang jeg besøkte elva, en del stryk og noen kulper innemellom. Kanskje litt stor andel stryk for min smak med tanke på tørrfluefiske.

Var mere aktivitet i "lav landet" men fikk ikke noe fisk der.

Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ute en tur ikveld for å teste en bekk jeg har fått tips om her inne.

Ble 4 ørret, største veide 400g. Moro det i en bekk som er knappe 3m på det bredeste.

Stoppet foresten en kar å luret på om det fortsatt var fisk å få i bekken, han fortalte at når de fisket der for flere år tilbake hendte det de fikk fisk på opp mot kiloen.... Så nå lever jeg i håpet på at det kanskje finnes minst ett eksemplar igjen....

Henning

(Kanskje en moderator skal flytte denne tråden til Turformidling/Østlandet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Bor selv i Vestfold og velger oftest å reise til Omholt/Skimområdet for å fiske. Har vært der flere turer i år, og har landet min føste kilosfisk der også. Området i Vindfjelltraktene kan også besøkes, men her har ikke jeg (les: vi ) ikke lykkes i samme grad.

På Skrim er liten og stor myrdøgnflue vært i gang lenge. Mauer er også oppsevert på vannene. I den siste uka har det vært kaldt og vanntemperaturen har sunket fra ca 20 grader til litt over 10! Sist torsdag/fredag kom det 5 cm med snø der. Fra Digerhaug parkering tar det ca. 20 -25 min. å gå opp til de første vannene, Fjellsetervann, Øyangen og Fiskelaus. I alle disse vannene går det fisk over 1 kg.

Lykke til.

KogI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...