Gå til innhold

rett snøre til sage xi3 kl 7


Gjest bmathies

Anbefalte innlegg

Gjest bmathies

hallo!

fikk denne i går, gikk som en rakett med cortland classic camo i 7,  men siden det føltes litt lett, lurer jeg på hvilket snøre mener folket som har denne selv og brukt den ei stund,passer best?  <<l

ikke synsing fra andre som ikke har eller prøvd  stanga takk ;D.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egner seg sikkert godt med en nokså klasseriktig line Bent, men personlig preferanse veier jo alltid tyngst. Du kunne jo prøve Airflo ridgeline delta clear i 6/7, Stillwater lina i #7, eller clear camo i #8?

har den i #5 og er nok ikke enig her med Juhani, men smaken er som baken. og jeg ser at du liker litt tyngre snører siden det ikke passet med #7 clear camo, samme her....

...må si at ridge line delta snøret #6/7 passet til min #5 og det var en gang ikke for tung, stillwater og clear camo må du en klasse op hvis du skal lade den stanga og virkelig kjenne på snøret, clear camo må du kanskje tom to klasser opp. det er jo bare min erfaring, går utifra at det er ikke forskjell aksjonmessig fra #5 - #7

det rio snøret du skulle teste forresten; funka ikke det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xi2 i klasse 7 oppleves av mange som klasseriktig #7. Regner med at det samme gjelder for Xi3? Uansett så er det jo bare å prøve seg frem.

som sagt: smaken er som baken. har xi2, på denne må jeg absolutt opp en klasse på 95% av snørene...

Xi3 er desuten en hakke raskere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at xi3 er ganske spot on på linevekt/klassifisering. På liner som airflo kan man nok faktisk gå en klasse ned hvis man ønsker å bruke dette. Jeg finner at SA streamer express, både i synk og den med clear tip (synk1) og guideline coastal er liner som går veldig godt med stanga (har den i 6 og 8). Nå kan man vel argumentere at disse er tunge snører, det er godt møig - men følger samme klassifisering som stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xi2 i klasse 7 oppleves av mange som klasseriktig #7. Regner med at det samme gjelder for Xi3? Uansett så er det jo bare å prøve seg frem.

Rio Outbound WF7F/I gikk som en kule med min gamle Xi2 klasse 7 stang.

DET funker da outbound er en halv klasse overkalssifisert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Fikk ikke rio snøre som jeg bestilte. Fikk ikke scott stang heller, da scott ikke kunne levere flere s4s på ei stund. Da jeg gå beskjed om att jeg kunne ta ei xi3 i stedet, ble ordern min shippa i full fart. Har tross alt venta i 2 måneder på den. Begynte å bli passelig irritert .derfor ble feil snøre sendt med. Sa sitt striped bass istedet for rio striped  bass.skal teste det på stanga så ført jeg får montert løkker . Skal teste rio outbound .har hatt en forkjærlighet for rio snører i mange år.

Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke rio snøre som jeg bestilte. Fikk ikke scott stang heller, da scott ikke kunne levere flere s4s på ei stund. Da jeg gå beskjed om att jeg kunne ta ei xi3 i stedet, ble ordern min shippa i full fart. Har tross alt venta i 2 måneder på den. Begynte å bli passelig irritert .derfor ble feil snøre sendt med. Sa sitt striped bass istedet for rio striped  bass.skal teste det på stanga så ført jeg får montert løkker . Skal teste rio outbound .har hatt en forkjærlighet for rio snører i mange år.

Bent

fader, litt irriterende med å få feil snøre i tillegg til at du måtte gå for en annen stang. streamer express fra sa er ikke dårlig det, bare det at den ikke tåler kaldt vann i det hele tatt, ikke temperaturen som er nå en gang, det er mulig å bruke den nå men blir ikke akkurat god feeling med stiv line og en del krøll. og hvis du har fått i #7 så kan det føles lett. har selv i #8 og det er knall line til ha men nå har jeg gått over til klump istedet,det blir ikke trøbbel med å finne klump til allværs bruk det fra nå av ;)

lykke til med valget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Fikk ikke rio snøre som jeg bestilte. Fikk ikke scott stang heller, da scott ikke kunne levere flere s4s på ei stund. Da jeg gå beskjed om att jeg kunne ta ei xi3 i stedet, ble ordern min shippa i full fart. Har tross alt venta i 2 måneder på den. Begynte å bli passelig irritert .derfor ble feil snøre sendt med. Sa sitt striped bass istedet for rio striped  bass.skal teste det på stanga så ført jeg får montert løkker . Skal teste rio outbound .har hatt en forkjærlighet for rio snører i mange år.

Bent

fader, litt irriterende med å få feil snøre i tillegg til at du måtte gå for en annen stang. streamer express fra sa er ikke dårlig det, bare det at den ikke tåler kaldt vann i det hele tatt, ikke temperaturen som er nå en gang, det er mulig å bruke den nå men blir ikke akkurat god feeling med stiv line og en del krøll. og hvis du har fått i #7 så kan det føles lett. har selv i #8 og det er knall line til ha men nå har jeg gått over til klump istedet,det blir ikke trøbbel med å finne klump til allværs bruk det fra nå av ;)

lykke til med valget

det var ikke streamer express, men striped bass(striper) fra SA jeg fikk.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Bruker Loop Evotec 85 samt Loop Evotec 100 på den stangen

Går så tårene renner ;D

skal sjekke det ut. ett snøre av gangen. må få inn litt midler først 8).

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til å ikke overline denne stangen, den blir vel mest brukt i sjøen og en #8 line vil levere max. Men krever mer timing da! Men det har jo ikke du problemer med ;D

Wulff Triangel Taper saltwater, denne kan du faktisk godt kjøpe en #7 av, om du liker å holde litt line i luften. Vil du ha alt ut fort, en klasse opp.

Sa Striped Bass er fin den, men en klasse opp.

Samme med Cortland Camo.

Cortland Little Tunny er fin den også! Samme som camo, men mer brutal i profilen, kanskje ikke den opplagte reke linen :rolleyes:

Stillwater lina er bra, men kort kun 27 meter.. En klasse opp.

Under de forhold som du fisker i, vanntemp og fluevalg. Så hadde jeg valg en Triangel Taper på denne stangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

ja tony, kanskje jeg tester en triangeltaper saltwater. har aldri prøvd wulf liner. må få inn litt cash først.

får se ut i neste uke. hvor handler du dem ?.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest smaksak med å putte en line klasse tyngre på den stangen

Men det merker du fort når stangen må yte maks på lengder opp mot 30 meter

synes selv den kneler med en line klasse over, selvfølgelig avhengig hvilke snøre en bruker etc

håper du finner drømme komboen  Bent Mathiesen <<l

Jeg bruker også denne komboen til mine 2 Sage One stenger  (1 ny + en brokte)

kommer til å skaffe meg Loop Evotec 140 linen for større elver eller sjø

ikke prøvd det snøret enda, tipper det funker akkurat like perfekt som de andre snørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...