Gå til innhold

Flostrandvassdraget?


pistus

Anbefalte innlegg

Var der for ett par år siden. Elva er stengt for kortsalg. Grunneier fisker der likevel innimellom, men ellers ikke mulig å få kjøpt der. Ellers er det til dels mye sjørøye i vassdraget selv om bestanden angivelig har gått en del tilbake. Det er likevel såpass med fisk at jeg mer enn gjerne skulle tatt meg en tur der i år også om jeg hadde hatt tid. Båt får du leid av grunneieren nede ved sjøen. Markdrag er tingen i dette vannet. Tas også noe stor sjø ørret men det er vell mer som en bifanbgst å regne. Laksen er fredet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man skal være temmelig tålmodig for å fiske med flue fra land der ja, ville isåfall iallefall leid meg en båt. Koster nesten ingenting heller. Tror det var en fredningssone like ovenfor utoset slik at det ikke var noe attraktivt område for fluefiske.. Imidlertid er det mange små bekker som går ut i fjorden like i nærheten hvor vi både observerte sjørøye og hørte rykter om store fangster.. Kun korte elvestubber men om de er privat bortleid vites ikke.. Det sto iallefall ikke skilt som antydet det noe som helst sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...