Gå til innhold

Braided loops


TrulsR

Anbefalte innlegg

Sitter her og skal sette løkke på lina mi, og i løkkepakka var det sånne små "tuber" med lim som skal smeltes i overgangen mellom løkka og lina.. Hvordan i pokker skal jeg få tredd den limbiten på? Skal den tres over løkka og ned, eller skal den settes over lina før jeg setter på løkka, også tres over skjøten? Begge deler er nemlig klin umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk tynn tråd bendsl og lim overgangen med superlim......

Vær nå forsiktig med superlim da. Superlim flommer fort utover løkka med det resultat at løkka blir stiv. Bruk heller Loon UV glue. Den er fleksibel og løkka vil ikke brekke av under bøyning slik som med superlim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

bruk tynn tråd bendsl og lim overgangen med superlim......

Vær nå forsiktig med superlim da. Superlim flommer fort utover løkka med det resultat at løkka blir stiv. Bruk heller Loon UV glue. Den er fleksibel og løkka vil ikke brekke av under bøyning slik som med superlim.

oj........ jeg trodde jeg klarte å si at limet skulle legges på i ovrgangen....... har ikke funnet moe lim ennå som man skal ha så lite lim til som superlim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og skal sette løkke på lina mi, og i løkkepakka var det sånne små "tuber" med lim som skal smeltes i overgangen mellom løkka og lina.. Hvordan i pokker skal jeg få tredd den limbiten på? Skal den tres over løkka og ned, eller skal den settes over lina før jeg setter på løkka, også tres over skjøten? Begge deler er nemlig klin umulig.

Skjønte ikke helt det der med  "små tuber med lim". Er det små plasthylser? Er det lim på de?

På de løkkene jeg kjenner til er det slik at du trer noen korte (3-4mm)plastyhylser ned mot løkka. Så skråklipper du fluesnøret og trer det inn i strømpen. Lett varme med lighter i enden på strømpen først, gjør det lettere å tre den inn på fluesnøret, 2-3 cm? Stram lett til og tre plastyhylsa opp over strømpen og snøret men ikke helt til enden. Ta noen dråper lynlim på enden av strømpen og tre plasthylsa fram så den dekker overgangen mellom strømpen og fluesnøret.

Dette burde holde til ørretfiske. Til laksefiske bruker jeg kun trådsurringer med noe dråper lynlim på. Og da bruker jeg som regel ikke strømper men fjerner coating på fluesnøret og lager løkke. Men dette finner du mye info om på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...