Gå til innhold

Gjeddesesongen


langbein

Anbefalte innlegg

Har aldri fisket gjedde, men nå som ørretsesongen rundes av regner jeg med at det blir litt gjedde på meg utover høsten.

Til de mer erfarne; er høsten god fisketid for gjedde? Må man ha stålfortom eller annen supersolid fortom? Kan man fiske med tørt, i så fall hvilke fluer?

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hösten är het, riktigt het! Stålfortom funkar enligt mig bäst, eller det är enklast och funkar tillräckligt bra! Helt 100 är det inte men då alternativet är 0.80+ FC så.. Självklart finns det 1000000 olika åsikter om det här och det där är bara min, det är dom små gäddorna som ställer till det och sliter ordentligt på grejerna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest fredricoo

Ingen? Skal en tur ut igjen lørdags morgen/formiddag, så hadde vært greit å få noen tips før det :)

Fisker du på Borrevannet? Fikk en der tidligere i år på 3.9kg

Har tilgang på båt om du vil joine en dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bare tenkte å skyte inn at det ble en vellyket tur nå i forrige uke, hvor jeg perset på flue.. En nydelig dag i sola resulterte i denne feite kjærringa på 4,5kg. Nå virker det dessverre som om sesongen er slutt for min del, da de neste par ukene blir umulige hva gjelder fiske. Dette er virkelig en form for fiske jeg kommer til å drive mye med til neste år..

[attachimg=1]

post-4299-13949893418816_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...