Gå til innhold

Havsöringfiske


lhegdal

Anbefalte innlegg

Var i Sverige i helgen - Siste helgen med havsöring fiske før fisken er fredet i 6mnd og fisket starter igjen 1.april.

Jeg dro til Tom Gustavsen  http://tomgustavsen.se/ - han arrangerer det han kaller kurs. Det er mer enn det. Guidet fiske til utvalgte gromplasser med nesten fiskegaranti, god mat underveis, fluer, felleskap med de andre deltakerne og mye mer. For min del er det andre gangen jeg besøker et av hans havsöringskurs.

Vi var tre fiskere, Stefan, Tom og meg. De to andre startet på fredag og fikk noen fisker allerede da. Jeg hadde sent møte fredag og kom ikke frem før kl 20, da var det allerede beksvart.

Lørdag startet kl 06:00, vi fisket av en plass i nærheten av noe som heter Ulvön. Der ble det en fisk. Vi flyttet oss til en plass jeg verken vet hva heter eller aner hvordan jeg skal finne alene... Her ble det fem fisker i løpet av 30 minutter, deriblandt to stk til undertegnete.

_M8A1254.jpg

Etter en god frokost flyttet vi oss til et flott sted med store steiner og fine markanter like ved land. Her var vi i kontakt med flere purker uten at vi klarte å lande noen av de. Stefan landet noen fine fisker til i løpet av dagen. For min del ble det med et par kraftige lugg.

Vi flyttet oss til samme sted som vi var før frokost og ytteligere 8 fisker ble landet.

Dagen etter dro vi til en ny bukt. Tidvis kraftig vind ga oss utfordrende kasteforhold, men det ble noen fisker allikevel.

_M8A1258.jpg

_M8A1264.jpg

_M8A1277.jpg

Helgen nærmet seg slutten. For min del ble det med litt harryhandel og en kjøretur hjemmover i regnværet som kom.

Takk til Tom og Stefan for en flott helg. Det var artig og mange flotte opplevelser, lærte mye om høstfiske etter sjøørret.

De flotte fiskene vi fikk svømmer alle i den Svenske fjorden til glede for de sportsfiskere som kommer dit til etter fredingen for å lufte sine fluer i vannet og oppleve det Svenske havsöring fisket.

photo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...