Gå til innhold

Lemon Drop 7'3'', 4/5wt


Anbefalte innlegg

Här kommer mitt senaste spö. :)

Det här är en klinga som Fred Paddock utvecklade för ett par år sedan och rullade på CTS. Den kallas för Lemon Drop, och är ett kort, kraftfullt spö för mindre strömmande vatten med skaplig fisk.

Rullfästet har jag tillverkat själv av aluminium och kork. Butt cap är av laminerad bambustav med linolja och terpentin. Alla lindningar i vit Pearsall med Thread Master Lite, två omgångar. Inga dekorlindningar. Inte ens runt signaturen, där det faktiskt bara ligger lack. Tanken var att få till en lite japansk stil på det.

God Jul!

Christian

IMG_3296.jpg

IMG_3297.jpg

IMG_3306.jpg

IMG_3303.jpg

IMG_3309.jpg

IMG_3314.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Den er tynnere og blankere, generelt bedre å lakkere med. Lakken er så myk at skraper du med negelen 30 timer etter siste strøk, vil du lage et merke i epoxyen, men merket vil forsvinne etter noen minutter. Det nærmeste du kommer båtlakk/varnish vil jeg si. Anbefales på det varmeste Christian :)

På mine stenger bruker jeg 6-7 tynne strøk, resultatet kan du se på dette veldig dårlige bildet:

[attachimg=1]

post-3035-1394989403609_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Pusser med 2000 papir mellom de siste lagene også, så ja, det tar laang tid ;D

På mine egne stenger bruker jeg en uke på en stang ink surring. Venter ca 20 timer mellom hver gang jeg legger på epoxy, da er lakken herdet nok til å vannslipes. Liker tynne surringer, derav så mange strøk og at jeg er så nøye. Resultatet blir deretter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...