Gå til innhold

Data-spørsmål


BSA

Anbefalte innlegg

Hadde tidligere pc med Windows Vista som kræsjet.

Har nå kjøpt ny pc med Windows 7.

I forskjellige søkefelt på den gamle pc-en kunne jeg skrive inn kun første bokstav i ord jeg tidligere hadde skrevet inn/søkt på, og ordet eller adresse-feltet kom opp som forslag.

På den nye pc-en får jeg ikke til dette. Må skrive ordet/mailadresse hver gang fullt ut og dette er tungvint.

Jeg har nå leitet etter hvor jeg kan finne denne innstillingen, men finner den ikke. Trudde jeg fant den på Alternativer for internet, fanen som heter Innhold, Autofullfør/Innstillinger, og krysse av her, men det funker ikke.

Håper nå at noen data-guruer her inne kan hjelpe meg.  ;)

Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha men er usikker på om jeg forstår problemet ditt riktig.

Har ikke benyttet meg av søkefunksjonen i spesiell stor grad før jeg gikk over til windows 8.

Men win8 er såpass anderledes visuelt at jeg ikke kjenner meg igjen i skjermdumpen du la ut.

Fant denne, vet ikke om det løser problemet

http://www.sevenforums.com/tutorials/130764-windows-explorer-autocomplete-turn-off.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for rask respons Claus.  ;)

Problemet er at jeg alltid nå må skrive inn hele ord som jeg tidligere har søkt på/skrevet inn i forskjellige linker på nett.

F.eks.  finn.no  og jeg har søkt på Jessheim.  Neste gang jeg går inn på finn.no så var det tidligere nok å skrive en j og jessheim kom opp som en valg.  Nå må jeg skrive hele ordet på nytt.  Det samme med mailadresser i andre linker.

Men skal gå gjennom linken du la ut og se om dette hjelper.  Tusen takk.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Takker for rask respons Claus.  ;)

Problemet er at jeg alltid nå må skrive inn hele ord som jeg tidligere har søkt på/skrevet inn i forskjellige linker på nett.

F.eks.  finn.no   og jeg har søkt på Jessheim.  Neste gang jeg går inn på finn.no så var det tidligere nok å skrive en j og jessheim kom opp som en valg.  Nå må jeg skrive hele ordet på nytt.  Det samme med mailadresser i andre linker.

Men skal gå gjennom linken du la ut og se om dette hjelper.  Tusen takk.   ;)

Dette skal være et enkelt valg i nettleseren din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har google chrome, prøv denne i noen dager. Autofullfører i søkefeltet, og du kan søke direkte på ord i google i samme feltet. Og dersom du skriver inn brukernavn og passrd, skal du alltid få spørsmål om at google chrome skal huske dette eller ikke.

Håper jeg ikke har misforstått spørsmålet ditt. Jeg synes chrome er helt overlegen, den forslår og autofullfører bedre enn noen annen browser jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen Claus og Raymond.

Det er flere steder som jeg skulle ønske at ord og mailadresser kom opp med å bare skrive en bokstav når jeg tidligere har skrevet dette inn.

Eks.

finn.no            Søke på ord/sted.

yr.no                Søke på sted

facebook          skrive inn mailadressen som brukernavn

Nå må jeg skrive alt på nytt hver gang, mot tidligere kunne jeg skrive inn kun en bokstav når dette var skrevet inn tidligere, og jeg fikk da opp ordet/stedet/mailadressen som valg.

Og trudde jeg hadde krysset av på riktig sted i internet-alternativer/fanen Avansert. 

Ikke lett dette.  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen Raymond.  ;)

Jeg tror jeg tar med pc-en til butikken den ble kjøpt.

Da den forrige pc-en kræsjet så tok jeg med den gamle til butikken og de installerte alle programmer på nytt for meg på ny pc, og de la inn bilder og dokumenter osv som lå på den gamle pc-en for meg.  Dette var jo deilig da jeg ikke mistet noe. (selv om jeg hadde backup av det meste). Så slapp jeg å gjøre dette sjøl (tidkrevende) og kunne bare hente pc-en etter jobb.  Men denne service var jo ikke helt gratis da.  ;D

Så får jeg se om de kan fikse problemet.

Men tusen takk til dere alle som har kommet med gode tips og råd, slikt liker jeg.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...