Gå til innhold

åssen fiske vil jeg på?


Jarle Eika

Anbefalte innlegg

ikke kun fluefiske, men jeg trenger litt hjelp for å bestemme meg

det har seg sånn atte klassen min (www.sportsfiskelandslinja.no) skal til femundsmarka i uke 15 men pga: ett ganske stygt trippelbrudd i ankelen så tørr jeg ikke hive meg på en 15-20km skitur med 20-30kg ryggsekk siden beinet ikke mer mer enn 50-60% av det det var før jeg knakk det..

men jeg skal altså fiske i 5dager, etterpå så skal jeg skrive en oppgave om fiskinga og ett "guide opplegg" fra turen der man må ha med ALT fra åssen sokker og klær de skal bruke, forskjellige fiskemetoder, hvor de skal sove osv osv.. skal med andre ord skrive ett "salgsklart opplegg"

jeg er en fluefisker og det letteste hadde jo seff vært å skrive om sjøørret fiske på vestfold kysten som jeg allerede er godt kjent og kunne lett fått en 5'r eller 6'r på.. men siden skolen betaler transport fra namsos enten jeg vil sørover eller nordover så lurer jeg litt på: åssen fiske vil jeg egentli på? vil gjerne teste noe som utfordrer meg litt som fisker.. har mye forskjelligt utstyr så er klar for det mest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk ut til kysten og gå for Kveita. Den går vel ganske grunt nå(belly og flue, da har du ett prosjekt  ;D )

Ellers er det vel mulig og reise med buss til Landosjøen ved Østersund, da kommer du hjem med minst like store Røyer som klassekompiser og det ligger rett ved vei.

Satser du litt med Balansepilk der kan du lande noen drøye Canadarøyer også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk høre det hadde vært veldig dårligt fiske der i år, av en bekjent som har familie som bor i nærheten.. hadde vist vært no dritt med oppdretten som gjorde det

daaaaaamn, det var endel drøye rapporter! virker som amb 6500 og sjøis stengene er veien å gå i det vannet der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...