Gå til innhold

SØ i Vestfold


Jaran

Anbefalte innlegg

Hei.

Kunne godt tenkt meg en liten rapport fra folk som har vært ute etter ørreten de siste dagene for å høre litt om vanntemp, fangster osv i vestfold området.

Begynner det å dra seg til eller er det fortsatt for tidlig? Ser det fortsatt ligger is i noen av lurebuktene mine, men har vært ute en del i det siste i sandefjord/larvik området og har ikke fått noe å snakke om. Måler vanntemp hver gang jeg er ute å høyeste temp jeg har registrert var i sandefjordsfjorden på tirsdag på 3,5 grad. Det er vel fortsatt litt for kaldt for børstisen... Veldig lite aktivitet på grunna i det store og hele synes jeg, lite tanglopper, reker og småfisk å se.

Noen som har registrert noe annet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en venn traff på sjøørreter som gulpet børstemark i går. Mye aktivitet. Kaldt vann enda men nå stiger tempen jevnt og trutt da minus gradene takker for seg. Fiskene i går rørte ikke annet en børstemark. Så STORE tang lopper i tilegg. Bare å komme seg ut for som lars vegas sier, nå starter det!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ca hvor i vestfold var dette Pættis?

Jeg var ute en liten sleng i går, så to børstiser som kruttet rundt på grunna. Målte 3 grader i vannet og så noe ørret som lekte seg i overflata.

Det er NÅ det begynner!  ;D (mao hele helga er satt av ved fjorden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute noen timer i dag, fikke to skiftenøkler på ca 600g og en på 500g. Disse fikk friheten tilbake. På slutten av turen fikk jeg en på 1,3 kg og dermed ny pers på sjøørret. =) Denne blir middag i morgen.

Var forresten propp full av børstemark.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...