Gå til innhold

FasanFlash


persa

Anbefalte innlegg

PT varianter er alltid anvendelige og mange varianter jeg fant omkring på nettet hadde en typisk hot spot. Å binde slike fluene tar omkring 3-4 minutter om man sløyfer hackel og bein. The Old man himself Sawyer mente nymfene til de ulike ”olives” små strømdøgnfluer i fritt driv hadde beina oppslått langs kroppen og skal man utelate noe i produktivitetens navn kan det være disse. Så her har jeg testet en del material til hot spot dubbing som glister dub, icedubb og iceyarn. Alle bundet på Partridge sin ”Ideal nymph” krok 14, så kan man heller starte halepartiet litt innpå kroken som blir mest visuelt, på alle disse er det mallardhaler, ellers er det bare å surre fjærseksjonen fremover, legge en surring rundt enden av kroppen, svinge seksjonen bak med en surring, dubbe thorax og svinge frem vingesekk igjen. Bruksområdet til disse blir helst med ankerflue da de er ufortynget. Ellers har jeg knotet meg gjennom nok en veveseanse med Toril Kolbus rosa parachute dun. Jeg orket dette pga hennes formening om at denne fargen skulle være spesielt effektiv i vann med grønnskjær og jeg har nok av grønt vann rundt omkring. Her er også hennes CDC shrimp som jeg tror duger bra til ymse..

post-368-13949845971876_thumb.jpg

post-368-13949845972453_thumb.jpg

post-368-13949845973333_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...