Gå til innhold

Hvilket krabat var det jeg så i kveld?


ruggen

Anbefalte innlegg

Hei

I kveld var jeg og fisket i et vann. Vet ikke gradene i vannet, men temperaturen i lufta var 3-4 grader.

Inne langs land var det små sorte "insekter" som hoppet og danset på vannflaten. De var helt sorte og det så nesten ut som et slags "skall" på toppen. Ikke helt riktig sammenligning, men minte litt om marihøne bare de var helt sorte. Fikk ikke tatt noen bilder desverre.

Det var som allerlelde nevnt helt inne langs land de var i aktivitet. TIl tider opp mot to meter ut fra land.

Noen som vet hva slags sak dette er?

Håper på svar for jeg visste rett og slett ikke hva jeg skulle fiske med for å imitere disse småsakene.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det tror jeg nok du har helt rett i at det var:) tusen takk!

Må enten har vært en djevelsk god beskrivelse eller så traff du tieren fra hofta hehe :P

Jeg leste nå nettopp at fisken tar denne mens den er under vann. Jeg er da vitterligen helt sikker på at det var disse ørreten var oppe etter i dag...

Spørsmålet mitt nå blir....er det noen som vet om relativt enkle imitasjoner som jeg kan prøve å binde?

Eller eventuelt om det er noe mønster som er mulig å få kjøpt....

Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store var de? Hvis de holdt seg på overflata,  var mange og var små (4-8 mm) var det sannsynligvis virvlere. Hvis de var færre og større og dykket og hadde et par bein som var kraftigere enn de andre og ble brukt til svømming kan vannkalv stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg usikker gitt....Kan gjerne ha vært virvlere....var ca den str du sier ja.

Var mange på lite område. Jeg mener at de også dykket, men nå blir jeg jo selvfølgelig usikker på det meste...var veldig raske i hvertfall, og det var et og annet vak som plasket skikkelig!

Forslag til bindemønster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...