Gå til innhold

Hva veier fluesnørene?


Blue Charm

Anbefalte innlegg

Hei,

sitter her med vekta og prøver å finne ut hvike snører som er hva..? (noen som kjenner seg igjen.. ;))

Noen som vet hvor jeg kan finne en tabell el.lign som sier noe om hvor mye de ulike snørene skal veie...? f,eks wf6 veier x antall gram...?

Jeg bruker rio og SA snører, men har ikke funnet noen god oversikt.. og ja, jeg vet det er litt ulike "varianter", men sånn "give and take"..

Thanks..

14 dager igjen... ;D

BC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell bare en måte og finne ut vilket snøre som passer på vilken stang?

Testing og atter testing. Min erfaring er ivertefall att klasifisering på snører ikke alltid passer mine stenger og min kasteteknikk.

Det skal ikke vere lett og finne den rette kombinasjonen.

;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, så da blir det å ta noen timer på plenen.., og prøve seg frem.... ikke veldig vitenskapelig, men du kjenner jo når det "sitter".. :) likevel litt irriteende at produsentene ikke klarer å føre opp hva totalvekten er...

11 dager til 5 uker ;D

BC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer viktig enn totalvekten er det du holder utenfor.Altså i all hovedsak klumpen.

(Som så klart ikke er 9,15m.)

Jeg personlig har aldri vært av den oppfatning at noen snører passer en stang bedre enn andre.

Men at jeg liker noen snører bedre enn andre er noe helt annet.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter her med vekta og prøver å finne ut hvike snører som er hva..? (noen som kjenner seg igjen.. ;))

Noen som vet hvor jeg kan finne en tabell el.lign som sier noe om hvor mye de ulike snørene skal veie...? f,eks wf6 veier x antall gram...?

Jeg bruker rio og SA snører, men har ikke funnet noen god oversikt.. og ja, jeg vet det er litt ulike "varianter", men sånn "give and take"..

Hvis jeg hadde rota. ...., hadde jeg startet med å finne klumplengden på de forskjellige snørene før prøvekasting. Etterpå ville jeg merket snørene med tusj. # 3 line 3 tynne striper, # 5 en 5mm tykk stripe, # 7 en 5 mm stripe + 2 tynne.

Et #5 snøre har klumpvekt fra 11 til 15 gram og oppgitt lengde kan avvike 2 meter da du måler. (De aller fleste ligger innenfor 0,5 meter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, så da blir det å ta noen timer på plenen.., og prøve seg frem.... ikke veldig vitenskapelig, men du kjenner jo når det "sitter".. :) likevel litt irriteende at produsentene ikke klarer å føre opp hva totalvekten er...

Totalvekten av hele lina sier vel ikke så mye da lengden varrierer. 25 til 30 meter -/+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...