Gå til innhold

Råd om ny 3# stang


Hassetass

Anbefalte innlegg

Hei, er en nybegynner, eller har fiska noen år med en gammel syver, men etter å ha fått meg en Guideline lpx e 5# gjennom dette forumet har fluefiske virkelig fått en ny vår. Tørrfluefiske er fantastisk! Veldig fornøyd med den nye stanga, men innser at det kunne vært fint med en enda lettere stang til stille dager med lite vind og små tjern. Lpxe stanga er ganske stiv og det passer meg veldig bra, kanskje foRdi jeg er stor og kanskje derfor får mye kraft i kastet!?

Har tenkt at det kan være lurt og investerei en 3#.. Noen som har tips til stang som kan passe?

Har lite peil, så hadde satt pris på noen gode tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har en Orvis Superfine Touch #3 7'6" som jeg er veldig fornøyd med.

Når jeg sitter på knærne i torven ved et lite tjern synes jeg at den korte lengden bare er en fordel.

Takler kilosfisk++ og tynne fortomsspisser på strak arm, vel kanskje ikke helt hehe - den bøyer seg som et sykkelhjul, men du verden så morro.

Ikke noe for stor fisk i kombinasjon med tung strøm, men nettopp for det fisket beskrevet av trådstarter.

(Stanga er relativt dyr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EikreFly Facile...kanskje den enkleste #3 stangen jeg har i eie...pjokken har fått den fordi den er så enkel og harmonisk:-)

veldig god pris på den også, så god at de fleste ville tro at en til 5000.- er laangt bedre, slettes ikke sikkert den er bedre i det hele tatt:-) (bedre; enkel å kaste med , ingen spesielle rare punkter man må være rakettforsker for å forstå)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...