Gå til innhold

Line til Hardy Glass #3 7fot


Bjørn81

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har erfaring med line valg til overnevnte stanga?? Når jeg kjøpte stanga fikk jeg med en Rio Dart line.

Personelig så synes jeg ikke den lina passer til den stanga på grunn av lina krever en stang med raskere aksjon. Råd og tips mot tases med stor takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Hardy glass 8`#5. Ikke prøvd mange snører, men stanga er fin med et DT #5.

Kan være din #3 stang er fin med LB liner. Eks. Rio Selective trout eller LT trout, Eikre EVOLO LB eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mage følese at en legere klump vil være tingen. Synes at dart linan kolapser litt når man får nok line i lufta. Dart lina er kort og relativt fortung..

Eikre lina kan være noe. Får sjekke  mere data på den for å være sikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Har litt erfaring med glass etter x antall glassfiberstenger og jeg vil uten tvil anbefale SA Trout DT3, alternativt SA XPS DT3. Blir dette litt lett, sats på Wulff Long Belly WF4. Stanga er ikke laget for lange kast, så konsentrer deg heller om noe som lader stanga kjapt og da er disse linene trygge valg. Bruker de selv på mine glassfiberstenger

En ting jeg ikke kan understreke nok, styr langt unna GL Presentation! Sats heller på SA XPS WF4 istedet om du må ha ei line med kort klump. SA SBT kan også være et alternativ, men har ikke fått prøvd den selv enda. Tror nok ei DT line er et bedre valg uansett, men det er nå meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Raymond!! Skal ta en titt på de linene når jeg er innom enn butikk. Regner med at det ikke er lenge til..

Fult klar over at den ikke er lagd for lange kast og at den må lades kjapt. Men bare jeg som ikke liker lina.... He he..

Ellers digger jeg stanga;) spesielt å kjøre fisk på den. Første ørreten jeg tok på den, så trodde jeg skulle flire meg i tullete.  650grams ørret føltes nesten ut som en hval i forhold til karbon stenger. Rått sier jeg bare;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Takk for svar Raymond!! Skal ta en titt på de linene når jeg er innom enn butikk. Regner med at det ikke er lenge til..

Fult klar over at den ikke er lagd for lange kast og at den må lades kjapt. Men bare jeg som ikke liker lina.... He he..

Ellers digger jeg stanga;) spesielt å kjøre fisk på den. Første ørreten jeg tok på den, så trodde jeg skulle flire meg i tullete.  650grams ørret føltes nesten ut som en hval i forhold til karbon stenger. Rått sier jeg bare;)

Velkommen til den vidunderlige verden av glassfiber <<l

Har selv kjørt fisk på 1.7 på mine glassfiberraier, du kan sikkert forstå at dette var råere enn rått ;D

Et liten oppfordring; kle deg for forholdene! Altså ikke bruk denne til å fiske på fisk på 2 kilo f.eks. Greit nok at det er morsomt, men fisken skal tross alt ut igjen og da bør du ha riktig utstyr for det. Du drar mersom ikke ut på blankholka med gymsokker. Stanga er bygd for små fisk i små elver, så kos deg glugg ihjel deretter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!! Så langt angrer jeg ikke et sekund på at jeg invistere i den stanga. Rett og slett en kose stang som jeg bruker i østmarka. Men har nå så klart med meg en sekunder stang, om jeg ser større fisk;)

En på 1.7 må være heeelt sykt  med den stanga;) tror at du hadde verdens største glis og bra sjelven etter på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De liner jeg anbefalte har jeg. Selective trout og EVOLO LB i #3.

Jeg har ikke den samme erfaring=mye kunnskap om glasstenger som de andre som har svart deg, men på min Winston BIIt 9` #4 har jeg gode erfaringer med begge liner, spesielt EVOLO LB. Den lader fort. Også herlig å holde 13 meter i lufta. Fisket senest i går med den kombinasjonen i Nordmarka.

BIIt er ikke glasstang men en herlig rolig stang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...