Gå til innhold

Loop eller Danielsson?


Kim W

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

OK, Dryfly bruker jeg på femmern min og synes ikke den egner seg i sjøen. Smak og behag. Må ha noe med en jevn, stabil og pålitelig brems til det fiske. Hovedvekta legger jeg i hvor mye snella veier pluss lineplass når jeg nå skal velge en av Danielssonmodellene. Samme hvilken av dem det blir egentlig bare den balanserer stanga mi godt.

Og det kjipeste med Dryflysnella er de stygge skruene, hvorfor i svarte må de være så "rustfri" i utseende? Ser ut som tre "vvs" skruer dem smalt på i farta. ;D

Denne må IKKE sammenlignes med DryFly. Det er to helt forskjellige sneller. LW har en av snellebransjens beste bremsesystem waffern. Du får ikke jevnere og stabilere. Denne snellen har en helt annen design enn DryFly. Så det er helt feil av Knutern å sette den i sammenligning med LW. Så du vet. Skal man nødvendigvis sammenligne ser LW mer lik L5W da det er LW som er grunnen til designen. Det er selve originalen. Og akkurat til sjøfiske som sliter mer på snellene så egner den seg mye bedre til det enn hva DryFly gjør.

For ordens skyld - Det var kapasiteten jeg sammenlignet.  ;D

<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...