Gå til innhold

Fluebindelampe


Storhaug

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært passiv bruker her en god stund tenkte jeg å henge meg på den gode bølgen som har startet i det siste og bidra litt.

Jeg har lenge irritert meg over dårlig lys når jeg binder fluer om vinteren, og det er jo stort sett da jeg binder fluer. I høst kom jeg endelig over en løsning. Marc Petitjean har ei lampe jeg likte, og den fikk se når han var i norge i høst.

Dermed begynte prosessen min på å finne noe likende til en god pris, MP´s syns jeg selv er altfor dyr.

Det jeg endte på var denne lampa her fra DealExtreme.

http://dx.com/p/3w-285lm-3200k-3-led-warm-white-light-clip-desktop-lamp-black-ac-85-265v-191918

(Her finnes det jo ett hav av forskjellige varianter når det kommer til utseende og fargetemperatur på lyset. Varianten jeg gikk for har en fargetemperatur på 3200 kelvin som skal tilsvare vanlig glødepærelys. Det er og lamper der med kaldere lys merket 6000 kelvin som tilsvarer omtrent dagslys)

Med noen små modifikasjoner gav den meg det jeg var ute etter.

Mod 1: Klippe ledningen ved bryteren for å trekke den ut gjennom midten av klypa, slik at jeg kunne feste klypa rett i pedestalen. (den går opprinnelig gjennom og ned.)

Mod2: Kjøpe ny bryter, den som står på er håpløs å bruke på nytt.

Mod3: Kjøpe møbelknotter i gummi som er akkuratt høye nok til at klypa kan festes i pedestalen uten å gå nedi underlaget.

Hele greia kom på rundt 200 kr. Ganske rimelig, men forvent noe tid i frakt fra dealextreme.

Legger ved noen bilder av hvordan resultatet ble.

Er det ett perfekt bindelys? Sikkert ikke, men jeg liker det og til den prisen tenkte jeg at jeg kunne dele dette med dere!

Godt nyttår!

Jørgen

Edit:

PS: Bildene syns bare visst du er innlogget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott - takk for tips!

Har akkurat laget en løsning med stativ av stiv el-kabel, festet med gaffatape og en ledlampe på toppen. Ikke pent, men effektivt.

Nå har jeg bestilt maken til din - det blir rundt regnet 100 ganger penere  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...