Gå til innhold

Hjelp med tråholder


Fiskebein

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt en greie jeg har fått av tannlegen min: no ala dette :http://www.dental-health-advice.com/dental-floss-threader.html 

Noen ganger er det kul umulig å få tråden gjennom uten å bruke verktøy... Spesielt hvi du vokser tråden med swix.. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veit jeg ikke om Dr.Slicks trådholder er trangere enn andre, men et par småtips til kjapp treeing har jeg  :)

Klipp alltid tråden rein på enden, sleik litt for å gjøre den enda "skarpere", putt den i hølet og sug på andre sida. Volia 

Sugetrikset hjelper 9 av 10 ganger - den 10.gangen det ikke går (prøve på nytt - statistisk går det da) :P

Eller - etter du har tredd spissen av tråden inn i holderen, dekk for med fingeren da der hvor tråden går inn og sug for å lage vakum, deretter slipp det løs - da kommer`n  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå veit jeg ikke om Dr.Slicks trådholder er trangere enn andre, men et par småtips til kjapp treeing har jeg  :)

Klipp alltid tråden rein på enden, sleik litt for å gjøre den enda "skarpere", putt den i hølet og sug på andre sida. Volia 

Sugetrikset hjelper 9 av 10 ganger - den 10.gangen det ikke går (prøve på nytt - statistisk går det da) :P

Eller - etter du har tredd spissen av tråden inn i holderen, dekk for med fingeren da der hvor tråden går inn og sug for å lage vakum, deretter slipp det løs - da kommer`n  :)

Kjøp trådholderen til Marc Petitjean, den er "åpen" så du slipper å suge for å få tråden igjennom. Dessuten kan du regulere motstanden på tråden når du binder. Den er imidlertid ikke billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...