Gå til innhold

Trenger hjelp til bruk av matriale


Terje zulu

Anbefalte innlegg

Vet ingen ting om flicker, sorry, over til nestemann :D

Mulig dette er vanskelig, men jeg gjør det slik.

1. tar bilde

2. opner i et bildeprogram. Acdsee,photoshop, picasa eller lignende.

3. cropper, reziser, skarper osv og velger lagre for Web og/eller lignende. Før man lagrer, så står det som regel hva fillstr vil ende på og, er det over 200 kb så velg en dårligerer kvalitet. Ofte et valg.

Etterpå så gjør du som jeg skrev over  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hale, nymfebein(min favoritt) , vinger....osv osv . Nymfeskall med bug bond, lista er uendelig. Det blir hva du ønsker at det skal være  :) Det er det som utvikler deg, prøve seg frem  ;).

At du bruker det til noe som viser seg å være helt feil , lærer du bare av, og det er faktisk en sunn kunnskap å ta med seg videre.

Edit:

Sorry  ;D Innlegget var rettet mot de første du la ut, Patrigde (rapphøne) fjær.

Lek vider du Terje , du er på rett vei nå  <<l <<l

Sorry for innbryten  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe lilla hår, men flash kjenner du igjen når du ser det, ligger i navnet  ;),

Den øverste i bildet ditt der,til venstre .Den flua , med en orange tag(hale) :o.Gud den ser kjedelig ut , men smyger'n, som først viste sine fluer etter 3 år mente noe annet <<l

Han fikk sitt navn smyger'n av en grunn.... vi andre er bare duster  ;D

Har ingen formening om hva fluene skal brukes til så svar blir vanskelig  :D<<l

Fyr løs, litt vin igjen hos meg og bindeteknisk så ser det ikke ut til at du sliter nevneverdig, fine fluer <<l <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipset over var ment som en lakseflue.  Smyger'n stolte nok mere på sine ferdigheter enn flue , men..................

Vet du hva? Skal binde den i morra så du får se hvor enkelt den var den gang for lenge siden  <<l

Bindeteknisk er det som jeg skrev over, ingen begrensninger, dette er opp til deg rett og slett. Før det så langt du vil, og gjerne med stolthet.  <<l

Bedre at du selv erfarer hvorfor en fisk refurserer flua di , enn  at jeg prøver å si det. det kan jeg nemlig ikke uansett  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt den flua på søndag da det ble dvd dag i soffan isteden ;D

Rota litt i noen gamle laksebokser og der lå det jaggu et par eksemplarer.

Flua til Smyger'n  <<l.

Har sikkert et navn, og en opphavsmann, men det vet jeg ikke noe om , han fanget ihvertfall mye laks på den der  ;) ;)

Trur jaggu jeg tar med meg to i sjøboksen min neste tur jeg  ;)

Krok: Trebble kamasan trur jeg str 8-10-12. De skulle ikke være så store

Hale: Orange garn av noe slag, ikke så viktig hva

Kropp: Sort bindetråd

Hackle: Brun og/eller Brun Furnace  Høne/hane Hackle.

[attachimg=1]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...